اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران:

خانواده ایثارگران سرمایه‌های عظیم انقلاب هستند

قائم مقام سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: خانواده ایثارگران سرمایه‌های عظیم انقلاب هستند.

خانواده ایثارگران سرمایه‌های عظیم انقلاب هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سردار محسن انصاری پیش از ظهر امور در آئین تودیع و معارفه مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان اظهار داشت: اقتدار و عزت امروز ایران اسلامی مدیون امام، رهبری، شهدا، آزادگان و جانبازان است.

وی با بیان اینکه شیعه به نظام امامی و ولایی معتقد است، افزود: ذات انسان همیشه به یک هدایت کننده نیاز دارد و باید فردی باشد تا انسان را هدایت و رهبری کند.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: خداوند بعد از انبیاء هدایت بشریت را در طول تاریخ به امام سپرده و این سیر تا ظهور منجی ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه شیعه امامت را همان مقام ولی می‌داند، تصریح کرد: اثبات امامت و ولایت به دو طریق عقلی و نقلی است و اداره انسان در قرن بیست و یکم با توجه به شرایط موجود از نظر عقلی توسط یک رهبر انجام می‌شود.

انصاری اضافه کرد: از دیدگاه نقلی نیز شیعه معتقد است هرکس بمیرد و امام خود را نشناسد جاهل از دنیا رفته و قرآن کریم در بیش از 200 آیه به صورت مستقیم و غیر مستقیم خطوط حکومت، امامت و ولایت را مشخص کرده است.

وی ادامه داد: شیعه در طول تاریخ سیره عملی و ابعاد مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اعتقادی امام را شناخته و آن را الگوی خود قرار داده است.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان داشت: در صحنه اخلاق، دفاع، مسائل فرهنگی، رسیدگی به مستضعفین، مقابله با ستم‌گران و منحرفان باید سیره اعتقادی و اجتماعی امامان را الگو قرار دهیم.

وی رمز موفقیت شیعه را در طول تاریخ پیروی از امامت و ولایت دانست و گفت: با شناخت سیره امامت جریان امامت و ولایت در طول تاریخ استمرار یافته است.

انصاری با بیان اینکه در زمان غیبت امام معصوم رهبری جامعه اسلامی به عهده فقیه جامع‌الشرایط، عادل به تقوا و عدالت است، خاطرنشان کرد: تبعیت از ولی فقیه تبعیت از امامت و ولایت است و ولایت فقیه استمرار حرکت انبیاء است.   

وی ولایت فقیه را سرمایه عظیمی دانست و افزود: ولایت فقیه ادامه غدیر بوده و غدیر حادثه‌ای تمام شدنی نیست بلکه جریان تاریخی است که در طول تاریخ استمرار یافته است.

قائم مقام سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان این که ولایت فقیه ستون خیمه انقلاب اسلامی است، یادآور شد: در ایران اسلامی در طول 34 سال گذشته از سرمایه عظیم ولایت فقیه خوب حمایت شده است.

وی به بیداری اسلامی و مشکلات کشورهای منطقه اشاره کرد و افزود: کشورهای مسلمان منطقه به علت عدم داشتن رهبری از فرصت بیداری اسلامی نتوانستند به خوبی استفاده کنند.

انصاری با بیان اینکه ماندگاری انقلاب اسلامی را به خاطر زنده بودن غدیر، امامت و ولایت است، تصریح کرد: باید قدر این نعمت بزرگ را بدانیم و با تکیه بر سرمایه عظیم ولایت فقیه انقلاب اسلامی را به پیش ببریم.

وی خاطرنشان کرد: در طول 34 سال عمر انقلاب اسلامی شهدا، خانواده شهدا، جانبازان، ایثارگران، آزادگان و رزمندگان با فداکاری خود انقلاب اسلامی را حفظ کردند و آنها خانواده بزرگ ایثارگران را تشکیل داده و ذخایر و سرمایه‌های عظیم انقلاب اسلامی هستند.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی امروز با اقتدار در صحنه جهانی ایستاده است، گفت: در منطقه قرار بود یک‌سری اتفاقات رخ دهد اما به خاطر اقتدار جمهوری اسلامی ایران اتفاق نیفتاد.

وی تصریح کرد: در جنگ تحمیلی برای تهیه «آرپی‌جی» هم مشکل داشتیم، اما امروز از لحاظ علمی در صحنه نرم و سخت به جایی رسیدیم که حرف اول را در توسعه علم می‌زنیم و رشد علمی ایران در دنیا زبانزد است.

انصاری افزود: ایران اسلامی عضو باشگاه فضایی و هسته‌ای شده و بهترین تجهیزات علمی را فراهم کرده است.

وی یادآور شد: در دوران دفاع مقدس برای تهیه موشک اسقاطی هم با مشکل روبرو بودیم، اما امروز در حوزه دفاعی کشور بسیار مقتدری هستیم و همه این توفیقات به برکت جمهوری اسلامی، ارزش‌های انقلاب اسلامی، خون شهدا و امام راحل است.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد: بنیاد شهید با سه محور اساسی توانمند سازی ایثارگران، توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و شبکه اجتماعی ایثارگران که بزرگ‌ترین و مهم‌ترین شبکه اجتماعی در داخل جامعه اسلامی است، کار می‌کند.

وی همدان را یکی از قطب‌های رزمنده‌خیز در دوران دفاع مقدس دانست و ابراز داشت: رزمندگان همدان در دوران دفاع مقدس دلاور مردی‌های بسیار عالی و اثرگذاری در موفقیت‌های جنگ داشته و همدان همیشه نقش پیشتاز را در دفاع مقدس، قبل از انقلاب اسلامی و عملیات مرصاد داشت.

انصاری افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان یکی از بنیادهای کم مسئله بوده و مسائل را در خود استان حل می‌کند.  

انصاری در پایان گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران به زودی 220 نفر از فرزندان ایثارگران را در دوایر دولتی به کار خواهد گرفت.

انتهای پیام/89019/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول