اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس ارشد جامعه زنان استان سمنان:

سلامت اجتماعی و روانی جامعه در خطر است

کارشناس ارشد بررسی و تحلیل بسیج جامعه زنان استان سمنان گفت: امروز سلامت اجتماعی و روانی جامعه در خطر است و باید در این حوزه کار اساسی انجام شود.

سلامت اجتماعی و روانی جامعه در خطر است

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی سپاه استان سمنان، احترام حیدریان امروز اظهار داشت: افزایش طلاق موجب ازدیاد روابط نامشروع یا حداقل ترویج فضای روابط نامشروع می‌شود؛ نظر به اینکه این مسئله آسیب‌های متعددی در ابعاد فردی، خانوادگی و اجتماعی فراهم می‌آورد. 

حیدریان افزود: باید گفت اولین و مهم‌ترین عامل طلاق، دخالت‌ نابه‎جای والدین زوجین است که در اغلب موارد دخالت پدر و مادر منجر به طلاق و جدایی می‌شود چرا که پدر و مادر دختر از فرزند خود و پدر و مادر پسر نیز از پسرشان حمایت می‌کنند.

وی ادامه داد: متأسفانه گاهی اوقات در فرآیند تشکیل خانواده ناسازگاری‌هایی به وجود می‌آید و زوجین را به گسستن پیوند زناشویی وادار می‌کند، واقعیتی که پیامدهای ناگواری را به دنبال دارد و به عنوان نخستین حلقه زمینه آسیب‌های اجتماعی را ایجاد می‌کند؛ فقدان برنامه‌ریزی هوشمندانه در جهت کاهش طلاق صدمات جبران‏‌ناپذیری بر پیکره سلامت اجتماعی و روانی جامعه فراهم می‌آورد.

کارشناس ارشد بررسی و تحلیل بسیج جامعه زنان استان سمنان تصریح کرد: در میان موضوعات مختلف آموزشی تأکید بر آموزش مهارت‌های زندگی به زوجین در اولویت کارها است؛ زیرا این‎گونه مهارت‌ها فرد را در برخورد مؤثر برابر مشکلات و کشمکش‌های زندگی توانا می‌کند.

حیدریان با اشاره به اینکه بدیهی است دقت و توجه در آمار ازدواج و طلاق در استان سمنان می‌تواند ضرورت توجه ویژه به منظور اصلاح وضعیت موجود را فراهم آورد و از آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی و ... در حوزه‌های فردی، اجتماعی و ... پیشگیری به عمل آورد.

کارشناس ارشد بررسی و تحلیل بسیج جامعه زنان استان سمنان گفت: تغییر باورها و شرایط زندگی امروزه یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش طلاق در جوامع در حال توسعه‎گذار محسوب می‌شود.

حیدریان خاطر نشان کرد: مهم‌ترین دستاورد ازدواج آرامش است و در نقطه مقابل مهم‌ترین معضل طلاق بر هم زدن آرامش و ایجاد استرس و اضطراب است و این امر رابطه مستقیمی با افزایش آسیب‌های اجتماعی دارد.

وی ادامه داد: اگر متولیان فرهنگی گروه‌های در معرض خطر را شناسایی کنند می‌توان امیدوار بود که سلامت اجتماعی از حالت بحران و خطر خارج شود.

کارشناس ارشد بررسی و تحلیل بسیج جامعه زنان استان سمنان بیان کرد: وقتی که در کارکردهای خانواده اختلالی پیش می‌آید برخی آسیب‌ها از جمله طلاق در آن به وجود می‌آید، به همین دلیل باید روی کارکردهای خانواده بیشتر کار شود و برای هر مشکلی به دنبال علت آن باشیم و عواملی که باعث بروز آسیب‌ها می‌شود را رفع کنیم.

حیدریان افزود: میزان طلاق در استان سمنان شرایط نگران کننده‌ای را نشان می‌دهد از آنجایی که آموزش و پرورش نقش مؤثری در آموزش افراد دارد به نظر می‌رسد باید طرحی جامع ویژه دختران و پسران جوان در سن ازدواج تدوین شود.

وی برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای زوجین جوان در مقاطع مختلف تحصیلی هر شش ماه یک بار، تخفیف در ارائه تعرفه‌های مشاوره‌ای در محیط‌های مختلف به خصوص در محیط کارگری جامعه هدف و ارائه بسته باز آموزشی به افراد در شرف ازدواج را از جمله راهکارهای ارائه کاهش طلاق عنوان کرد.

کارشناس ارشد بررسی و تحلیل بسیج جامعه زنان استان سمنان از دیگر راهکارهای کاهش طلاق را برگزاری همایش آموزش‌های مهارت زندگی زوجین جوان، ایجاد جاذبه و تنوع در برنامه‌های صدا و سیما، تقویت باورهای دینی و آشنایی مردم با فرهنگ اصیل ایرانی دانست.

انتهای پیام/2249/ی/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول