اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول فضای سبز شهرداری دماوند خبر داد

آغاز طرح پلاک‎کوبی و شناسنامه‌دار کردن درختان شهر دماوند

مسئول فضای سبز شهرداری دماوند از آغاز طرح پلاک‎کوبی و شناسنامه‎دار کردن درختان سطح معابر اصلی این شهر خبر داد.

آغاز طرح پلاک‎کوبی و شناسنامه‌دار کردن درختان شهر دماوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران به نقل از روابط عمومی شهرداری دماوند، آرمین براتی امروز بیان کرد: شهرداری دماوند طرح پلاک‎کوبی و شناسنامه‌دار کردن درختان موجود در معابر سطح شهر را با هدف سامان‎دهی و حفاظت درختان آغاز کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش ساخت و سازهای جدید در شهرها، کاهش بارندگی، پایین رفتن سطح آب‎های زیرزمینی، وجود ریزگردها و ... اهمیت و ارزش درختان به خصوص درختان قطور و کهن‏سال افزایش می‌یابد، بنابراین حفاظت از آن‌ها نیز بایستی با جدیت دوچندان صورت پذیرد.

مسئول فضای سبز شهرداری دماوند با بیان اینکه این اقدام در راستای جلوگیری از قطع بی‌رویه انجام می‎شود، گفت: در این پروژه آیتم‌هایی نظیر نام گونه، نشانی محل درخت، محیط بن، فرم درخت، درگیری با شبکه برق، نحوه آبیاری و ... برای هر درخت مورد پایش و ثبت قرار می‎گیرد.

وی افزود: آزادسازی تنه و هرس درختان از مراحل بعدی این طرح است که بنابر نیازهای شناسایی شده درختان و با هدف کاهش خسارت انجام می‎شود.

براتی گفت: این واحد در نظر دارد هفت هزار درخت سطح شهر را پلاک‎کوبی کند که سه هزار درخت تاکنون پلاک‎کوبی و شناسنامه‎دار شده‎اند.

مسئول فضای سبز شهرداری دماوند از شهروندان خواست نسبت به حفظ و حراست درختان سطح شهر و افزایش آنان با کاشت در معابر مقابل منزل مسکونی خود کوشا باشند، به نحوی که این سرمایه عمومی از بین نرود.

انتهای پیام/2568/خ/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول