اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش:

سیستان و بلوچستان رتبه هفتم کشور را از نظر برنامه‌های مشاوره‎‌ای دارد

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش گفت: سیستان و بلوچستان از نظر برنامه‌های مشاوره‌ای و فرهنگی رتبه هفتم را در کشور دارد.

سیستان و بلوچستان رتبه هفتم کشور را از نظر برنامه‌های مشاوره‎‌ای دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حسن فرازنده‌خالدی صبح امروز در گردهمایی مشاوران و رابطان هسته‌ای مشاوره آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: به معنای واقعی کلمه سیستان و بلوچستان از دشواری‌های بسیار پیچیده‌ای برخوردار است، در این استان مشکل زیاد نبوده، اما مسئله زیاد است.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: سیستان و بلوچستان از نظر برنام‌های مشاوره‌ای و فرهنگی رتبه هفتم را در کشور دارد.

این مسئول ادامه داد: اشکال بعضی از مشاوران این است که همیشه دانش آموزان را منع می‌کنند و این اشتباه است.

وی بیان داشت: وسیله و رسالت مشاوران حمایت است، که این مقدم بر وظایف دیگر است، مشاوران باید نخست حمایت دانش آموزان را مدنظر داشته باشند و بعد به هدایت آنها بپردازند.

 

فرازنده‌خالدی ادامه داد: در حوزه مشاوره دو نوع دیدگاه داریم یک نوع دیدگاه خطرنگر و دیگری دیدگاه توانمندساز است که باید مشاوران دیدگاه توانمندساز را سرلوحه قرار دهند.

 

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: تمام حرف بهداشت و روان این است که آرامش و آسایش را برای دانش آموزان فراهم کند.

این مسئول یادآور شد: مهم‎ترین کار با توجه به تغییر نظام آموزشی، موضوع هدایت تحصیلی است که هدایت باید صحیح باشد.

وی گفت: اگر دانش آموزی را بر خلاف انگیزه درونی اش به رشته تحصیلی دیگری هدایت کنیم باید بر اساس رضایتمندی باشد و با نارضایتی به رشته دیگری نرود.

فرازنده‌خالدی اضافه کرد: سیستان و بلوچستان در بحث همیار مشاوره خوب عمل کرده است و فرزندان این مرزو بوم اثبات کرده‌اند که ضریب هوشی بالایی دارند.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش در پایان اذعان داشت: اگر امروز طرح همیار مشاور در سیستان و بلوچستان موفق است، این رهبری درست و صحیح مشاوران را می‌رساند.

انتهای پیام/75004/ن30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول