اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دوره تولید کالاهای مصرفی کم‌دوام سپری شده است

علیرضا بیگی: استاندارد برای محصولات یک حداقل است نه نقطه تعالی

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه دوره و زمان تولید کالاهای مصرفی کم‌دوام و بی‌کیفیت سپری شده است گفت: استاندارد در واقع یک حداقل برای محصولات محسوب می‌شود نه یک نقطه تعالی و هدف نهایی و استاندارد تنها برای محصول نیست.

علیرضا بیگی: استاندارد برای محصولات یک حداقل است نه نقطه تعالی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی صبح امروز در آیین گرامیداشت روز جهانی استاندارد در تبریز، خاطر نشان کرد: استاندارد در واقع یک حداقل برای محصولات ما محسوب می‌شود نه یک نقطه تعالی و هدف نهایی؛ ضمن این که استاندارد تنها برای محصول نیست، بلکه باید برای همه موضوعات از جمله خدمات و تمام شئون زندگی مردم هم باید استانداردهای متناسب تدوین شود.

وی با تاکید بر این که در موضوع استاندارد کالاهای تولیدی، باید هدف‌گذاری بالاتری صورت گیرد، افزود: واحدهای نمونه تولیدی توانسته‌اند با هدف قرار دادن استاندارد به چنین جایگاهی دست پیدا کنند، لذا تمام واحدهای تولیدی که چه بسا تعدادی از آنها محصولات غیراستاندارد تولید می‌کنند مورد پشتیبانی قرار گیرند تا آنها هم به این جایگاه دست یابند.

علیرضابیگی افزود: البته اعمال استاندارد به واحدهای تولیدی یا هر موضوع دیگر، نباید به معنی تحمیل هزینه اضافی باشد؛ بلکه استاندارد باید اعتماد و تضمین سلامت کالا و خدمات را در ذهن هر بیننده و مصرف‌کننده‌ای تداعی کند.

وی تشکیل پژوهشگاه استاندارد و مراکز آموزشی برای توانمندسازی واحدهای تولیدی در راستای دستیابی به موازین و معیارهای استاندارد را از اقدامات مؤثر اداره کل استاندارد آذربایجان شرقی عنوان کرد.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به شعار روز جهانی استاندارد با عنوان استاندارد جهانی، تضمین کننده تغییرات مثبت، اظهار داشت: امروز سازمان استاندارد به جایگاه باارزشی در نظام اداری ما دست پیدا کرده و از رهگذر استقلال عمل این سازمان، اتفاقات باارزشی در جهت ارتقای جایگاه استاندارد و فراگیر شدن این موضوع رخ داده است.

وی با قدردانی از خدمات و تلاش‌های رییس سازمان ملی استاندارد، خاطر نشان کرد: دوره مسئولیت آقای برزگری یک نقطه عطف تاریخی در حوزه استاندارد محسوب می‌شود و میدان وسیعی که در اختیار این سازمان قرار گرفته تکلیف سنگینی برای کارکنان و مدیران آن ایجاد کرده است.

علیرضابیگی با اشاره به این که امروز بیش از پیش شاهد نهادینه شدن مردم‌سالاری مبتنی بر دین و نقش تعیین‌کننده آرای مردم هستیم، افزود: هر گروهی که بتواند موجبات رضایت خاطر مردم را فراهم کرده و در خصوص جان و سلامت مردم اهتمام کند و نتیجه آن را در زندگی مردم نشان دهد می‌تواند مورد اقبال بیشتر مردم قرار گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به سیاست‌های دولت تدبیر و امید در راستای ایجاد شرایط مناسب اقتصادی و پشتیبانی از تولید و صادرات، گفت: امیدواریم در سایه این سیاست‌ها و همچنین گشایش‌هایی که در عرصه بین‌المللی در حال انجام است، شاهد توسعه صادرات و تلاش تمام بخش‌های دولتی مرتبط با حوزه استاندارد و بخش خصوصی و واحدهای تولیدی در راستای کسب استانداردهای جهانی و حضور بیشتر در بازارهای جهانی باشیم.

وی با بیان این که موضوع تولید و صادرات در آذربایجان شرقی در گستره ملی و منطقه‌ای تاثیرگذار بوده، افزود: کسانی که چرخ تولید را با عشق و علاقه به حرکت درآورده‌اند و با همه مشقات و سختی‌های تولید توانسته‌اند چنین افتخاراتی بیافرینند مایه مباهات و سربلندی مردم آذربایجان شرقی هستند.

علیرضابیگی خاطر نشان کرد: کار تولید در شرایط تحریم جهانی به سختی صورت می‌پذیرد، اما این از جمله توفیقات ماست که توانسته‌ایم گشایش‌های ارزشمندی را در حوزه صنعت و تولید ایجاد کنیم.

وی با اشاره به پرداخت وام تبصره از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به واحدهای تولیدی، گفت: از محل این تسهیلات در سال گذشته 380 میلیارد تومان برای 134 واحد تولیدی استان پرداخت شد و در سال جاری هم برای طرح‌های بزرگ استان، پرداخت 550 میلیارد تومان تسهیلات مورد پذیرش قرار گرفته است.

وی افزود: آذربایجان شرقی توانسته است در این خصوص بیشتر از سقف خود عمل کند و تلاش می‌کنیم سهمیه خود را از منابع صندوق توسعه ملی افزایش دهیم.

در پایان این همایش که با حضور رییس سازمان ملی استاندارد برگزار شد، 22 واحد نمونه کیفی استاندارد با اهدای تندیس یادبود و لوح سپاس مورد تجلیل و قدردانی قرار گرفتند.

انتهای پیام/60002/ل40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول