اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کاپیتان تیم ملی کاتا جودو:

ورزش‌های مدال‌آور نباید به بهانه غیرالمپیکی بودن تعطیل شوند

کاپیتان تیم ملی کاتا جودو گفت: نباید با نگاه غیرمسئولانه، بسیاری از ورزش‌های مدال‌‌آور این مرز و بوم به بهانه غیرالمپیکی بودن تعطیل شوند.

ورزش‌های مدال‌آور نباید به بهانه غیرالمپیکی بودن تعطیل شوند

محمدحسن سالاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به سخنان میراسماعیلی با رادیو ورزش و برخی سایت‌های خبری طی سخنانی اظهار داشت: اگر آقایان برای مشکلات جودوی ایران همان‌گونه که در کاتا رفتار شد، برنامه‌ریزی می‌کنند حقیقتاً باید تاسف خورد.

وی عنوان کرد: هنگامی که با قهرمانان کاتا که در کوران ناکامی‌های بخش مبارزه و بداخلاقی‌های جاری توانسته‌اند با کسب عناوین مختلف آسیایی و جهانی شادی و سرافرازی را به ارمغان بیاورند و امید را در دل جامعه جودو زنده نگه دارند، این‌گونه رفتار می‌شود بدا به حال جودو و تنها باید برای تن رنجور و بیمار جودوی ایران دعا کرد.

کاپیتان تیم ملی کاتای جودو ادامه داد: مگر خواسته قهرمانان بی‌توقع تیم ملی کاتا جز احترام و پرهیز از دوگانگی چیز دیگری بوده که مدیر تیم‌های ملی را آن‌گونه برآشفته می‌کند که زبان به تحقیر این رشته می‌راند و حقایق را تکذیب می‌کند و تلخ‌تر آنکه این سخنان از زبان یکی از مفاخر ورزش کشور و جودو دنیا که همیشه موجب مباهاتمان بوده، بیان می‌شود.

وی عنوان کرد: وقتی مسئولان نمی‌توانند به این امر بدیهی پاسخ مسئولانه دهند چرا به زبان ناصواب روی می‌آورند.

سالاری تاکید کرد: استعفای دسته جمعی تیم ملی کاتا به همراه مربیان تخصصی خود، اعتراض به روند نزولی طی 2 سال اخیر است که با نامهربانی‌ها سرعت پیشرفت کاتای ایران در عرصه جهانی را با ترمز بی‌تدبیری کشیده‌اند و با اصرار غیرکارشناسانه و غیرمدبرانه مدام بخش مبارزه را در مقابل بخش کاتا قرار می‌دهند و رنگ پرچم‌های به اهتزاز درآمده برای جمهوری اسلامی را در میادین جهانی توسط کاتاروها را متفاوت با بخش مبارزه می‌پندارند.

وی گفت: با این نگاه غیرمسئولانه باید بسیاری از ورزش‌های مدال‌‌آور این مرز و بوم به بهانه غیرالمپیکی بودن تعطیل شوند.

قهرمان گرندپریکس ایتالیا با بیان این‌که سطح مسابقات جهانی و بین‌المللی را سلایق شخصی ارزش‌گذاری نمی‌کند، افزود: اندکی تامل بس است تا به درک کافی از اهمیت جریان کاتا در جهان و آینده آن رسید، رصد کردن اتفاقات پیرامون آن کار پیچیده‌ای نیست که نتوان به موفقیت کاتای جودو در فدراسیون جهانی، مسابقات جهانی و مسابقات پنج قاره دنیا پی برد.

وی گفت: آقایان شنیده‌ها حکایت از برگزاری همزمان مسابقات جهانی کاتا و مبارزه در آینده‌ دارد، آیا کاری کرده‌اید!؟ اگر در آینده با پشتیبانی ژاپن و کشورهای صاحب‌نام اروپایی کاتا را در المپیک یافتید خود را نسبت به حال سرزنش نخواهید کرد!؟

سالاری ادامه داد: به راستی انتشار خبر کذب لغو احکام مربیان تخصصی که هنوز مرکب آن خشک نشده است، بی‌حرمتی به صاحب امضای احکام فدراسیون است یا به مربیانتان؟

وی افزود: کدام منطق می‌پذیرد که در هفت سال گذشته قهرمانان این مملکت با هزینه‌های شخصی اعزام ‌شده‌اند و کدام وجدان سلیمی می‌پذیرد که اعضای تیم ملی فقط به شرط تامین منابع مالی، یک سال برنامه‌ریزی و تمرین و چندین ماه اردوهای فشرده و سخت را تحمل کنند.

کاپیتان تیم ملی کاتای جودو ادامه داد: چرا مسئولان محترم بیانات خودشان را برنمی‌تابند، مگر آقای رئیس که از دوستان و شخصیت‌های قابل احترام است، اعزام به مسابقات جهانی کاتا را مهم و قطعی ندانست و با علم به مشکلات مالی مسئولیت آن را به عهده نگرفت؟ و یا آیا مدیر تیم‌های ملی با سخنان پرشور از تساوی ارزش مدال جهانی مبارزه و کاتا و پشتیبانی از آن در جمع ملی‌پوشان و مسئول کاتای کشور سخن نگفت؟ دیگر مهم نیست که دوستان چه گفته‌اند، مصیبت آن است که چه آسان انکار و تکذیب نهادینه شده و طبعاً در این فضای آشفته اگر تکذیب این بیانات هم شنیده شود جای تعجب نخواهد بود.

وی تاکید کرد: آیا با این رویکرد دیگر می‌توان انتظار داشت متولیان امر، مدافع و پشتیبان واقعی کاتای جودو در سطح ملی و فراملی باشند؟ ما معتقدیم که فدراسیون و متولیان آن تنها با تخصیص 10 درصد از منابع و تمرکزشان به کاتا می‌توانند پشتیبان خوبی باشند برای راه دشواری که بزرگان و پیشکسوتان جودو در کاتا به همراه غیرت و پشتکار قهرمانان پیموده‌اند، که خوشبختانه کاتای ایران با سرعت، خود را جزو سه کشور برتر دنیا مطرح کرده تا آنجا که فدراسیون جهانی جودو (IJF) را وادار به تمجید از کاتای ایران کرد و ژاپن مهد جودوی جهان و کشورهای صاحب نام دنیا را در سال 2011 پس از کسب عنوان نایب قهرمانی جهان در فرانکفورت آلمان در بهت و حیرت فرو برد و مجبور به احترام در مقابل ایران گردانید، اما متاسفانه در عین ناباوری 2 سال پی‌ در ‌پی به بهانه‌های متعدد ایران از صحنه جهانی باز ‌ماند.

سالاری اظهار داشت: بیاییم به جای این‌که مدام گذشتگان را مقصر بدانیم و افکار عمومی را تنها در ارتقای رنکینگ ملی‌پوشان زحمت‌کش دلخوش کنیم که صد البته می‌بایست قدردان تلاش‌هایشان بود و یا تنها از آینده‌ای زیبا سخن بگوییم کاتای جودو و قهرمانانش را هم در‌یابیم و افتخار پرچم‌های به اهتزاز درآمده توسط این بخش از خانواده جودو را بر تابیم.

وی افزود: بیاییم به جای این همه نامهربانی از این ظرفیت به‌وجود آمده برای سرافرازی جودوی ایران اسلامی در مجامع بین‌المللی، توسعه ورزش همگانی و گسترش ورزش قهرمانی در راستای وفاق و همدلی که شعار به حق فدراسیون است در گستره میهن عزیزمان، بهره جوییم و این مهم تحقق نمی‌یابد جز با تغییر نگاه.

کاپیتان تیم ملی کاتای جودو گفت: از مسئولان محترم انتظار است با افقی بلند، بیانی مدبرانه و رفتاری پدرانه خانواده بزرگ جودو را با همه ابعادش مدیریت کنند و از دوستان زحمتکش تیم ملی کاتا به عنوان عضوی کوچک استدعا دارم از ادامه این روند پرهیز کرده تا جودو در اذهان عمومی بیش از این آسیب نبیند. با وجود همه ناملایمات، شایسته است قدردان همه کسانی که به زعم خود برای رشد کاتای جودو تلاش داشته‌اند، باشیم.

انتهای پیام/2258/م40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول