اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان:

چانه‌زنی باید از نظام بودجه‌ریزی حذف شود

مدیر‌عامل شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان گفت: چانه‌زنی که اکنون گریبانگیر نظام بودجه‌ریزی شده است باید حذف و قائل به برنامه شود.

چانه‌زنی باید از نظام بودجه‌ریزی حذف شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، ایرج حیدریان صبح امروز در سومین گردهمایی تامین مالی طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای بخش آب کشور در گرگان اظهار داشت: با توجه به شرایطی که در تحقق منابع وجود دارد و از اعتبارات عمومی نیز مطمئن نیستیم اما زمان اجرای طرح‌ها، پی.وی.سی و قیمت تمام شده محصول بسیار با اهمیت است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه باید تغییر رویکرد در نظام بودجه‌ریزی لحاظ شود تصریح کرد: برای بودجه‌های محدود در سطح استان تصمیم گیری در بدنه استانی انجام می‌شود و برای طرح‌های ملی دولت تصمیم گیرنده نیست بلکه مجری طرح‌ها است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان خاطر نشان کرد: کشورهای توسعه یافته که به بررسی منابع و شناسایی اولویت‌ها پرداخته‌اند مشکلی در اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها ندارند.

حیدریان افزود: با تغییر رویکرد در نظام برنامه‌ریزی و بودجه می‌توانیم طرح‌های اولویت‌دار عمرانی و زیرساختی را به خوبی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه طرح‌های زیرساختی نباید هیچ‌گاه متوقف شوند، اظهار داشت: این طرح‌ها اعم از آب، برق و گاز اگر دچار توقف شوند حتما در آینده مشکلاتی ایجاد خواهند کرد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان یادآور شد: در شرایط تحریم مشکل تامین اعتبارات عمومی در کشور وجود دارد لذا باید شرایطی ایجاد کنیم که سرمایه‌گذار به اطمینان خاطر برسد.

حیدریان ادامه داد: سرمایه‌گذار قدرت ریسک بیشتری می‌خواهد از اینکه اطمینان برگشت سرمایه‌اش وجود داشته باشد و سود کافی از انجام سرمایه‌گذاری را دریافت کند.

وی با بیان اینکه نوسانات اقتصادی در کشورهای در حال توسعه یک چالش اساسی است گفت: کارفرمایان باید شرایطی فراهم کنند که اطمینان لازم برای سرمایه‌گذاری فراهم شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان با اشاره به اینکه در حوزه‌های تملک سرمایه آب، طرح‌های فعال، نیمه فعال و در برخی نقاط غیر فعال وجود دارد، اظهار داشت: باید روش‌های مختلف تامین منابع مالی، قرارداد تامین منابع مالی و فاینانس در شرایط متناسب به خود انجام شود.

حیدریان گفت: در گلستان روش‌های تامین منابع مالی و فاینانس خارج در حال پیگیری بوده که در حال حاضر به صورت متمرکز درآمده است.

وی در خصوص فاینانس داخلی نیز بیان داشت: آیین‌نامه فاینانس داخلی بازنگری شده و در مورد طرح سد نرماب، 40 چای به نتیجه رسیده است.

حیدریان در پایان تاکید کرد: مرور چالش‌ها می‌تواند اجرای طرح‌ها را تسریع و از طولانی شدن آن جلوگیری کند.

انتهای پیام/83001/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول