اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر زراعت جهادکشاورزی سمنان خبر داد

کشت بذر جو در بیش از 17 هزار هکتار از اراضی استان سمنان

مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی استان سمنان از اختصاص بیش از 17 هزار هکتار از اراضی آبی و دیم استان سمنان به کشت بذر جو خبر داد.

کشت بذر جو در بیش از 17 هزار هکتار از اراضی استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان سیدامیر رضوی صبح امروز در گفت‏وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در سال زراعی جاری، حدود 14 هزار هکتار از مزارع آبی و بیش از 3 هزار و 200 هکتار از مزارع دیم استان سمنان به کشت انواع ارقام جو اختصاص می‎یابد.

وی افزود: در راستای افزایش تولید در واحد سطح، تولید پایدار و محصول سالم، دو پروژه به‏کارگیری خاک‎ورزی‎ها و ادوات کشت حفاظتی در سه محور مساعدت در عملیات خاک‎ورزی جوی آبی و دیم در سطح حدود 300 هکتار و مساعدت در ارتقای عملیات  کشت در سطح 59 هکتار و پروژه به زراعی شامل مساعدت در استفاده از کودهای ریزمغذی در سطح 102 هکتار، مدیریت بقایای گیاهی سال قبل در سطح 366 هکتار و مساعدت در استفاده از ارقام و لاین‎های امیدبخش جو در سطح 200 هکتار در سال زراعی جاری در استان سمنان اجرا خواهد شد.

مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی استان سمنان درباره تأمین بذور مورد نیاز کشت گفت: برای کشت جو به میزان 875 تن بذور ارقام آبی کویر، ریحانه و یوسف در استان سمنان تأمین و به میزان 20 تن بذر جو آبی بهمن و 20 تن جو دیم آبی نیز از سایر استان‎ها تأمین شده است و مابقی بذور مورد نیاز کشت از بذور خود مصرفی کشاورزان تأمین می‎شود که پس از عملیات بوجاری و ضدعفونی با نظارت کارشناسان کشت خواهد شد.

رضوی بیان کرد: تاکنون در سطح یک هزار و 250 هکتار برای کشت جو در استان سمنان با کشاورزان قرارداد کشت بسته شده که حدود هزار هکتار از مزارع کشت شده است.

وی یادآوری کرد: کشت جو از نیمه مهر ماه در استان سمنان شروع می‎شود و تا پایان آذر ماه به اتمام می‎رسد.

انتهای پیام/2249/ر30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول