اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

در دیدار با «نواز شریف»

کری از اهمیت رابطه واشنگتن-اسلام‌آباد خبر داد/ کمک ۱.۶ میلیارد دلاری آمریکا به پاکستان

وزیرخارجه آمریکا در دیدار با نخست‌وزیر پاکستان در «واشنگتن» اعلام کرد که روابط با پاکستان در حال حاضر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

کری از اهمیت رابطه واشنگتن-اسلام‌آباد خبر داد/ کمک ۱.۶ میلیارد دلاری آمریکا به پاکستان

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «جان کری» در دیدار روز گذشته خود با «نواز شریف» نخست‌وزیر پاکستان که این هفته برای گفت‌وگو با کاخ سفید به واشنگتن سفر کرده است، اعلام کرد در حالیکه جمهوری اسلامی پاکستان با مشکلات امنیتی و اقتصادی و ثبات منطقه‌ای روبرو است، رابطه بین واشنگتن و اسلام‌آباد حائز اهمیت است.

وزیر خارجه آمریکا حاضر نشد در مصاحبه با خبرنگاران جزئیات دیدار خود با نخست‌وزیر پاکستان را اعلام کند اما مقامات آمریکایی می‌گویند که دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا قصد دارد بیش از 1.6 میلیارد دلار کمک نظامی و اقتصادی برای کمک به تقویت روابط با اسلا‌م آباد به پاکستان تخصیص دهد.

روابط آمریکا با پاکستان بعد از حملات مرگبار آمریکا و همچنین حمله 2011 که به کشته شدن «اسامه بن لادن» رهبر پیشین شماره یک القاعده منجر شد رو به تیرگی رفت زیرا مقامات اسلام آباد به آمریکا اعتراض کردند که بدون اینکه به پاکستان اطلاع دهد در کشورشان عملیات نظامی انجام‌ داده‌‌اند.

کری در آستانه آغاز نشست با شریف اعلام کرد: مسائل زیادی وجود دارد که ما درباره آن گفت‌وگو کنیم و رابطه با پاکستان نمی‌توانست مهم‌تر از این باشد. پاکستان به نوع خود یک دموکراسی است که سخت تلاش می‌کند تا اقتصاد خود را پیش ببرد و همچنین توافق با شورشیان برای ثبات منطقه‌ای حائز اهمیت است.

شریف در حین جلسه کوتاه با خبرنگاران حاضر به سخنرانی نشد. وزیر خارجه آمریکا و نخست‌وزیر پاکستان درست قبل از آنکه کری برای گفت‌وگوهای صلح درباره سوریه و همچنین بین اسرائیل و فلسطین عازم اروپا شود با یکدیگر دیدار کردند.

کری در نظر دارد با وزرای خارجه پاریس، لندن و رم دیدار کند و سپس روز پنجشنبه به واشنگتن بازگردد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول