اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی مطرح کرد

فشارهای درون‌دولتی دلیل عدم انتخاب استاندار آذربایجان‌شرقی

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی گفت: فشارهای درون دولتی انتخاب استاندار را برای مجموعه دولت و در راس آن وزارت کشور سخت کرده و این پست هر روز نیز مدعیان تازه‌ای را پیدا می‌کند.‌

فشارهای درون‌دولتی دلیل عدم انتخاب استاندار آذربایجان‌شرقی

محمد اسماعیل سعیدی  امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: پروسه انتخاب استاندار روندی قابل تعریف نیست و نگرانی مردم و آحاد جامعه را به دولت منتقل می‌کنیم، ولی متاسفانه دست‌اندرکاران دولت نمی‌توانند به جمع‌بندی دقیق و مشخصی برسند و در نتیجه موضوع انتخاب استاندار آذربایجان‌شرقی را هر روز پیچیده‌تر از روز قبل می‌کنند.

وی انتخاب استاندار آذربایجان‌شرقی در جلسه بعدی هیئت دولت را بعید عنوان کرد و افزود: دولت هنوز از کسی برنامه و یا مصاحبه انجام نداده و با توجه به انجام گرفتن این امور حداکثر 72 و حداقل 37 ساعت قبلا از جلسه هیئت دولت بر اساس قانون، طی این پروسه‌ها تا قبل از جلسه روز چهارشنبه بعید به نظر می‌رسد.

سعیدی درباره مطرح شدن گزینه‌ای جدید گفت: دور تسلسل در گزینه‌ای موجود اتفاق می‌افتد، وگرنه همه گزینه‌ها در گردونه انتخاب استاندار آذربایجان‌شرقی همچون درویش‌زاده، مهرعلیزاده، شافعی و ... حضور دارند، منتهی به دلیل عدم اجماع در دولت هر روز یکی از این گزینه‌ها بر سر زبان‌ها می‌افتد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس نهم درباره مطرح شدن جبارزاده و عدم قبول مسئولیت از سوی مهرعلیزاده گفت: جبارزاده به صورت رسمی مطرح نشده و به صورت تلویحی اشاره شده و مهر علیزاده هم گفته می‌شود، به خاطر مسائل خانوادگی از قبول مسئولیت خودداری کرده در حالی که قبلا رضایت ایشان برای حضور در این سمت اخذ شده بود، ولی تائیدکنندگان و مخالفانی که ایشان در بدنه دولت و جریانات تاثیرگذار حضور داشته و دارند، بر انتخاب ایشان نیز تاثیرگذار هستند.

وی وجود این روند را در تشکیل جلسات مجمع نمایندگان با محوریت موضوع استانداری آذربایجان‌شرقی ضروری نداست و گفت: وقتی هنوز دولت قادر به ارائه گزینه مشخص نیست، چگونه نمایندگان برای بررسی این موضوع گرد هم آمده و درباره گزینه‌ها اظهارنظر کنند.

سعیدی در پاسخ به این سئوال که روند کنونی تعامل دولت و نمایندگان به خصوص استان نوید روزهای خوشی را نمی‌دهد، چرا که ما در پله اول این راه دور و دراز حداقل چهار ساله در حال در جا زدن هستیم، گفت: نمایندگان استان همگام با سایر نمایندگان آمادگی خود را برای تعامل با دولت اعلام کرده‌اند، اما این موضوع باید از سوی دولت نیز مورد استقبال قرار گیرد.

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در پاسخ به سئوال دیگری که ادارات و سازمان‌های استان در بلاتکلیفی به سر می‌برند و حتی گاهی تعلل در ارائه خدمات روزمره به دلیل عدم انتخاب مدیران ارشد و میانی‌شان با گذشت نزدیک به دو ماه از روی کار آمدن دولت جدید، مشاهده می‌شود، گفت: تا زمانی که افراد در مسئولیت و پستی قرار دارند، باید احساس وظیفه و دین داشته باشند و حضور در این جایگاه را غنیمتی برای خدمتگزاری به مردم بدانند.

تاکنون چند‌ نفر از فیلتر نمایندگان و وزارت کشور برای کلیددار شدن آذربایجان‌شرقی گذشته‌اند که هر کدام به نحوی از جمله گرفتن حکمی در بدنه دولت از جمع کاندیداها خارج شده‌اند و اکنون با چراغ روشن در حال گشتن به دنبال استانداری برای آذربایجان‌شرقی هستیم.

اگر استاندار بعدی عنوان سیزدهمین استاندار آذربایجان‌شرقی را یدک می‌کشید، شاید می‌شد از نحسی عدد سیزده سخن گفت و این ناکامی را به نام عدد 13 و نحسی آن نسبت داد. اما در شرایط کنونی اخبار خوشایندی از اردوگاه مدیران ارشد کشور و تصمیم‌گیرندگان اصلی این موضوع به گوش نمی‌رسد.

وزارت کشور و در رأس آن دولت یازدهم باید مصلحت مردم و استان را بر هر سهم‌خواهی ترجیح دهند و این خواسته مردم استان است که سریعاً با انتخاب استاندار آذربایجان‌شرقی صدای سوت قطار تحولات دولت یازدهم در این استان نیز شنیده شود.

مردم آذربایجان‌شرقی دو ماهی است که روزهای یکشنبه و چهارشنبه وقتی خورشید طلوع می‌کند همه گوش به زنگ هستند تا ببینند که کلید روحانی چه کسی را به عنوان دوازدهمین استاندار آذربایجان‌شرقی از صندوقچه دولت یازدهم بیرون می‌آورد، اما این امر در هفته‌های گذشته با وجود قول‌‌های داده شده از سوی مسئولان تحقق نیافته و همچنان به هفته آینده موکول شده است، به‌طوری که می‌رود روزهای یکشنبه و چهارشنبه برای مردم آذربایجان به روزهای بیم و امید تبدیل شود.

خطه آذربایجان در تاریخ معاصر، بزرگانی چون امیرکبیر و قائم مقام فراهانی را به خود دیده است و با آغاز دولت تدبیر و امید مردم آن همچنان منتظرند تا ببینند که کلید روحانی چه کسی را به عنوان دوازدهمین استاندار آذربایجان‌شرقی از صندوقچه دولت یازدهم بیرون می‌آورد.

باید همچنان منتظر ماند و بر دودکش کلبه هیئت دولت «تدبیر و امید» چشم دوخت. باید ببینیم چه زمانی دود سفید «انتخاب نهایی» از آن بیرون خواهد آمد و سکه دوازدهمین استاندار آذربایجان‌شرقی به نام چه کسی ضرب خواهد شد.

انتهای پیام/60001/ب40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول