اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مجموعه‌دار اسناد تاریخی گیلان خبر داد

وجود 180 سند نهضت جنگل در خانه میرزا کوچک

مجموعه‌دار تمبر و اسناد تاریخی گیلان از وجود 180 سند نهضت جنگل در خانه میرزا کوچک جنگلی در رشت خبر داد.

وجود 180 سند نهضت جنگل در خانه میرزا کوچک

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مهران اشراقی عصر امروز در جمع خبرنگاران در محل خانه میرزا کوچک جنگلی با اشاره به ایجاد نمایشگاه دائمی نهضت جنگل در این خانه اظهار کرد: نمایشگاه تمبر، اسناد و لوازم دوره قاجاریه و نهضت جنگل در خانه میرزا کوچک جنگلی از ابتدای امسال دایر شده است.

وی از وجود 180 سند نهضت جنگل در خانه میرزا کوچک جنگلی خبر داد و افزود: هر ماه تعداد پنج سند به اسناد مذکور اضافه می‌شود و این امر تا دو سال آینده ادامه پیدا می‌کند.

اشراقی با بیان اینکه اسناد مربوط به دوره قاجار و نهضت جنگل در دو طبقه از خانه میرزا کوچک جنگلی نگه‌داری می‌شود، تصریح کرد: عکس‌ها و پاکت‌های پستی مربوط به دوره قاجار در اتاق نخست طبقه پایین خانه مذکور به نمایش گذاشته شده است.

مجموعه‌دار تمبر و اسناد تاریخی گیلان به نگه‌داری کتاب‌های پژوهشگران در اتاق دوم طبقه پایین خانه میرزا کوچک جنگلی اشاره کرد و گفت: لوازم دوره قاجار و نهضت جنگل در اتاق طبقه پایین خانه مذکور به نمایش گذاشته شده است.

وی نمایشگاه خانه میرزا کوچک جنگلی را مجموعه تمبر و اسناد تاریخی دوره قاجاریه و نهضت جنگل ذکر کرد و یادآور شد: وسایل مردم‌شناسی از ابتدای مهر ماه جاری به مجموعه مذکور اضافه شده است.

اشراقی با بیان اینکه عکس‌های قدیمی میرزا کوچک جنگلی از آذر ماه امسال به نمایش گذاشته می‌شود، اظهار کرد: امکان به نمایش گذاشتن سیر تاریخی سکه و اسکناس ایران به شرط تامین امنیت در خانه میرزا کوچک جنگلی وجود دارد.

به گفته این مجموعه‌دار تمبر و اسناد تاریخی گیلان، نمایشگاه «برگه‌هایی از دیروز» اسناد گیلان مربوط به دوره قاجاریه شامل شناسنامه، جواز عبور، برگه اجرای کنسرت در سال 1308 و برگه جیره‌بندی غذا از آبان ماه امسال در خانه میرزا کوچک جنگلی دایر می‌شود.

وی با اشاره به دایر شدن ماهانه یک نمایشگاه در خانه میرزا کوچک جنگلی از ابتدای امسال تاکنون، تصریح کرد: آذر ماه اسناد مربوطه به نهضت جنگل در خانه مذکور به نمایش گذاشته می‌شود.

اشراقی از برپایی نمایشگاه کارت‌پستال‌های 150 ساله از 100 کشور دنیا از دی ماه امسال در خانه میرزا کوچک جنگلی خبر داد.

مجموعه‌دار تمبر و اسناد تاریخی گیلان با بیان اینکه خانه میرزا کوچک جنگلی مدت 80 سال دور از چشم مردم بود، خاطرنشان کرد: شهرداری رشت در سال 81 خانه مذکور را از حالت تخریب خارج کرده و از نیمه دوم سال 82 بازسازی خانه آغاز شده است.

وی ساخت خانه میرزا کوچک جنگلی را با مصالح جدید و به صورت قدیمی عنوان کرد و افزود: جلسه‌های شب شعر و نمایشگاه تا سال 85 در خانه میرزا کوچک جنگلی برگزار می‌شد و از سال 91 فعالیت‌های فرهنگی در خانه میرزا کوچک دوباره آغاز شده است.

اشراقی خانه میرزا کوچک جنگلی را بخشی از مکان‌های گردشگری گیلان توصیف کرد و گفت: فروردین ماه امسال بیش از هشت هزار نفر از خانه میرزا کوچک جنگلی بازدید کردند و شهریور ماه استقبال بسیاری از نمایشگاه خانه میرزا شده است.

مجموعه‌دار تمبر و اسناد تاریخی گیلان، معرفی خانه میرزا کوچک جنگلی را نیازمند اطلاع‌رسانی بیشتری عنوان کرد.

انتهای پیام/84001/ت40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول