اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام وزیر کار:

مسئولان دولتی در بیکاری فارغ‌التحصیلان مقصرند

قائم مقام وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: مسئولان دولتی در وضعیتی که در حال حاضر فارغ‌التحصیلان به لحاظ اشتغال دارند، مقصر هستند.

مسئولان دولتی در بیکاری فارغ‌التحصیلان مقصرند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد سنجری امشب در همایش توانمند‌سازی دانش‌آموختگان و دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور که در سالن آمفی‌تئاتر دانشکده علوم پایه دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای اشتغال دانش‌آموختگان که در واقع سرمایه‌های انسانی مملکت هستند باید با حساسیت و دقت بیشتری انجام شود.

وی با اظهار ناراحتی از اینکه نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان حدود 20 درصد است، تصریح کرد: آسیب‌های زیادی در این زمینه وجود دارد که باید به آنها رسیدگی شود.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: یکی از آسیب‌هایی که در این زمینه وجود دارد، نبود تناسب بین بازار کار با رشته‌های دانشگاهی است.

سنجری با بیان اینکه یکی از آسیب‌های دیگر در این زمینه فقدان مهارت فارغ‌التحصیلان است، تأکید کرد: در حالی که مهارت نیاز اصلی بازار کار امروز است، 39 درصد از فارغ‌التحصیلان در کشور فاقد مهارت‌های لازم هستند.

قائم مقام وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی اضافه کرد:‌ باید در کنار آموزش‌های تئوری از امکانات فنی‌وحرفه‌ای استفاده کرد و همزمان مهارت‌آموزی را نیز در دستور کار دانشگاه‌ها قرار داد.

سنجری با اشاره به دیگر آسیب‌ها در زمینه بیکاری فارغ‌التحصیلان خاطرنشان کرد: فرهنگ اشتباه کار یکی از چالش‌های اصلی امروز در بالا رفتن نرخ بیکاری است. مردم باید متوجه باشند که دولت دیگر در زمینه ایجاد اشتغال اقدامی انجام نمی‌دهد، لذا باید فرهنگی که به دنبال کار اداری است را کنار بگذارند زیرا این روند امروز در ایران منسوخ است.

قائم مقام وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی تنها راه نجات از این وضعیت اقتصادی را رشد بهره‌وری کارآفرینی دانست و ادامه داد: اگر فارغ‌التحصیلان در صنعت و تولید شروع به کار کنند بهره‌وری بالا رفته و یکی از چالش‌های اساسی در صنعت حل می‌شود.

سنجری با بیان اینکه بخش تعاون به عنوان یکی از ارکان اصلی اقتصاد باید در کنار بخش خصوصی حضور داشته باشد، تأکید کرد: اولویت در تعاونی‌ها نیز باید برای تعاونی‌های دانش‌بنیان باشد.

وی با اشاره به اینکه در استان خراسان رضوی حدود یک میلیون نفر دانش‌آموخته وجود دارد، اذعان کرد: این میزان دانش‌آموخته بهترین سرمایه‌ای است که در اختیار استان قرار دارد و باید با توانمندسازی آنها از این ظرفیت عظیم استفاده کرد.

انتهای پیام/2202/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول