اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

/رویدادهای مهم لیبی/

اعتراضات مسالمت آمیز علیه دولت زیدان کلید خورد/دست داشتن ۲ نماینده در ربودن نخست وزیر لیبی

تظاهرات مردم شهر غریان لیبی علیه دولت زیدان، اتهام دولت زیدان بر دو نماینده درباره دست داشتن در ربودن نخست وزیر و ربوده شدن چند راننده مصری توسط افراد مسلح بنغازی از جمله جدیدترین تحولات لیبی است.

اعتراضات مسالمت آمیز علیه دولت زیدان کلید خورد/دست داشتن ۲ نماینده در ربودن نخست وزیر لیبی

به گزارش خبرگزاری فارس، اخبار جدیدترین تحولات سیاسی لیبی در زیر آمده است:

اعتراضات مسالمت آمیز علیه دولت زیدان در لیبی کلید خورد

ده ها تن با برگزاری تظاهرات در شهر غریان لیبی خواستار سرنگونی دولت موقت این کشور به رهبری علی زیدان شدند.

تظاهرات کنندگان شنبه شب با طی کردن خیابان های شهر غریان که در شمال غرب لیبی (75 کیلومتری جنوب طرابلس)  واقع است با سر دادن شعارهایی از کنگره ملی لیبی خواستند از دولت زیدان سلب اعتماد کند و دولتی دیگر را جایگزین آن کند که کشور را در مرحله کنونی رهبری کند.

تظاهرات کنندگان دولت را در اداره امور کشور ناتوان توصیف و تاکید کردند که به جنبش اعتراضی و مسالمت آمیز خود تا سرنگونی دولت ادامه می دهند و اعتراضات خود را تا روز سه شنبه به مقابل ساختمان کنگره ملی (پارلمان) انتقال می دهند.

چند راننده کامیون مصری به دست عناصر مسلح بنغازی ربوده شدند

عناصر مسلح در لیبی امروز یکشنبه چند راننده کامیون مصری را ربودند.

محمد الزوی رئیس گروه شبه نظامی ربایندگان رانندگان مصری در بنغازی گفت:  طی تماس هایی با خانواده های رانندگان مصری و همچنین  سفیر مصر در لیبی برای حل و فصل این مساله تلاش می کند.

عناصر مسلح این رانندگان مسلح را در جاده بیابانی اجدابیا-طبرق ربودند و هنوز مشخص نیست مذاکرات مقامات لیبیایی و مصری با عناصر شبه نظامی عامل ربایش رانندگان مصری به کجا رسیده است.

فرمانده گروه ربایندگان رانندگان مصری با تاکید بر اینکه گروگان ها در سلامت به سر می برند گفت: هدف از این اقدام آزاد کردن زندانیان لیبیایی در مصر است و باید این زندانیان باقی مانده دوره محکومیت خود را در لیبی بگذارند.

سمینار گفت‌وگوی ملی در بنغازی با هدف بازگشت امنیت و ثبات

شهر بنغازی از امروز یکشنبه شاهد برگزاری سمیناری با هدف گفت وگوی ملی در این شهر است.

این سمینار اولین در نوع خود است که با شعار «به خاطر تو بنغازی گفت‌وگو می کنیم و به خاطر تو آشتی می کنیم» برگزار می شود.

این سمینار تحت نظارت وزارت فرهنگ لیبی و برخی نهادهای جامعه مدنی برگزار می شود.

مرعی احمیده، رئیس کمیته اجرایی این سمینار گفت: بیش تر نهادهای جامعه مدنی در شهر بنغازی و همچنین احزاب سیاسی از جمله حزب عدالت و سازندگی شاخه جماعت اخوان المسلمین و ائتلاف نیروهای ملی بزرگ ترین حزب سیاسی در لیبی همچنین نمایندگان قبایل مختلف در این سمینار حضور دارند.

این سمینار با هدف بازگرداندن امنیت، ثبات و شکوفایی به شهر بنغازی برگزار می شود.

شهر بنغازی بزرگ ترین شهر لیبی پس از طرابلس و مهد قیام سال 2011 این کشور از زمان سرنگونی نظام دیکتاتوری سابق لیبی شاهد ترورهای سریالی شخصیت های نظامی و حملات علیه هیئت های دیپلماتیک خارجی است.

زیدان:برخی مردم به زور می خواهند بر عرصه سیاسی حاکم شوند

علی زیدان، نخست وزیر لیبی نیز امروز در نشستی خبری گفت:برخی از مردم تلاش می کنند با زور و قدرت بر عرصه سیاسی کشور حاکم شوند.

وی تاکید کرد:بیش تر اطلاعات امنیتی کشور را برای اینکه بین مردم اختلافی صورت نگیرد، فاش نمی کنیم.

دولت زیدان: دو نماینده کنگره در ربودن نخست وزیر لیبی دست داشتند

دولت لیبی دو نماینده پارلمان این کشور را به مشارکت در ربودن نخست وزیر این کشور متهم کرد و گفت اتاق انقلابیون لیبی و سرویس مبارزه با جرایم نیز طرح ربودن زیدان را اجرا کردند.

محمد کعبر، سخنگوی رسمی دولت لیبی در بیانیه ای خبری گفت:این دو عضو کنگره ملی محمد الکیلانی و مصطفی التریکی هستند و ربودن زیدان با هدف تلاش برای اعمال فشار بر او به منورظور قبول استعفا بود.

کعبر گفت: دستگاه تلفن همراه زیدان که در حادثه ربودن وی به سرقت رفته بود در داخل پارلمان یافت شد و این ثابت می کند که یکی از افراد شریک در ربودن زیدان با پارلمان در ارتباط بوده است.

وی افزود: زیدان قرار بود به شهر الزاویه در 40 کیلومتری غرب طرابلس انتقال یابد اما پس از آن آدم رباها منصرف شده و او را به زیر زمین ساختمان مبارزه با جرایم در منطقه الفرناج منتقل کردند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول