اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر ترویج جهاد کشاورزی خراسان رضوی خبر داد

راه‌اندازی 120 سایت الگوی تولیدی ترویجی در قالب کشاورزی مقاومتی

مدیر ترویج سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به راه‌اندازی 120 سایت الگوی تولیدی ترویجی در استان تا پایان سال گفت: نباید به خاطر نبود اعتبارات کارهای ترویجی را تعطیل کنیم.

راه‌اندازی 120 سایت الگوی تولیدی ترویجی در قالب کشاورزی مقاومتی

به گزارش خبرگزاری فارس از بردسکن، کاظم زمان‌زاده عصر امروز در جلسه‌ای با حضور کارشناسان و مدیران جهاد کشاورزی بردسکن اظهار کرد: اجرای 10 طرح در قالب کشاورزی مقاومتی توسط حوزه ترویج استان در دست اقدام است که یکی از این پروژه‌ها راه‌اندازی 120 سایت الگوی تولیدی ترویجی است که بنا است این تعداد سایت را تا پایان سال در سطح استان ایجاد کنیم.

وی افزود: به خاطر کمبود اعتبارات دولتی وضعیت بخش کشاورزی با خطر مواجه شده و امسال نیز با توجه به نحوه تخصیص اعتبارات  وضعیت خوبی در بخش کشاورزی وجود ندارد.

زمان‌زاده گفت: به خاطر کمبود اعتبارات در حوزه ترویج فعالیت چندانی را نداشتیم و امسال هم با گذشت چند ماه از سال اعتباری به این حوزه تخصیص پیدا نکرده است.

مدیر ترویج جهاد کشاورزی استان همچنین از ایجاد مرکز جمع‌آوری محصولات باغی سالم و اورگانیک به صورت پایلوت در پنج شهرستان استان در سال جاری خبر داد و گفت: با توجه به اینکه در برخی شهرستان‌های استان محصولات باغی سالم تولید می‌شود، بر آن شدیم با همکاری سازمان تعاون روستایی در مراکز دهستان‌ها این مراکز را راه‌اندازی کنیم تا از این طریق زمینه عرضه و بازاریابی محصولات بهره‌برداران فراهم شود.

وی با اشاره به افت منابع آبی و وضعیت خشکسالی در استان، کشت گیاهان دارویی را مورد تاکید قرار داد و گفت: با توجه به اینکه کشت گیاهان دارویی از درآمد بالایی برخوردار است و به آب کمی نیاز دارد یکی از برنامه‌های حوزه ترویج این است که با کمک مددکاران در هشت شهرستان استان، کلاس‌های آموزشی را در این راستا برگزار کنیم.

مدیر ترویج سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی همچنین از راه‌اندازی 110 دفتر مددکار ترویجی افتخاری تا پایان سال در استان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه در استان دو هزار مددکار ترویجی داریم بر آن شدیم تا به منظور ساماندهی مددکاران، این دفاتر را راه‌اندازی کنیم.

انتهای پیام/2202/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول