اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نقشه‌های هواشناسی نشان داد

کاهش 15 درجه‌ای دما از فردا در خراسان رضوی

گزارش‌های هواشناسی نشان‌دهنده نفوذ و استقرار جریانات سرد و مرطوب شمالی از بعد از ظهر فردا دوشنبه در خراسان رضوی است.

کاهش 15 درجه‌ای دما از فردا در خراسان رضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از مشهد،‌ بررسی آخرین نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی نشان‌دهنده استقرار جریانات نسبتاً پایدار تراز میانی جو و تقویت سامانه کم‌فشار سطح زمین است که طی امروز آسمان استان غالباً صاف تا کمی ابری گاهی با وزش باد و گردوغبار همراه با افزایش دما پیش‌بینی می‌شود.

از بعد از ظهر فردا (دوشنبه) با نفوذ و استقرار جریانات سرد و مرطوب شمالی بر روی استان که با افزایش فشار هوا همراه است، افزایش ابرناکی، بارش‌های رگباری، وزش باد نسبتاً شدید و کاهش محسوس دما را در سطح استان شاهد خواهیم بود.

بر این اساس هوای فردای مشهد کمی تا قسمتی ابری در برخی نقاط با وزش باد نسبتاً شدید، به تدریج افزایش ابر، در برخی نقاط با احتمال رگبار و رعد و برق خواهد بود.

شروع بارش‌ها از دوشنبه شب آغاز و طی روز سه‌شنبه به شکل رگبار و رعد وبرق با احتمال بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود و احتمال آبگرفتگی در نواحی شمال و شمال غربی استان دور از انتظار نیست.

بر این اساس کاهش دمایی بین 10 تا 15 درجه سانتیگراد از روز دوشنبه در سطح استان شروع شده به‌طوری که در روزهای پایانی هفته جاری و اوایل هفته آینده، دمای حداقل شبانه در اکثر نواحی سردسیر استان به کمتر از صفر درجه سانتیگراد خواهد رسید.

انتهای پیام/2202/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول