اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

آبزرور: لیبی 2 سال پس از مرگ قذافی در آستانه جنگ داخلی است

نشریه بریتانیایی آبزرور نوشت: لیبی در دومین سالگرد دستگیری و کشته شدن دیکتاتور سابق خود با حملات مسلحانه گروه‌های شبه نظامی و ضعف دولت برای مقابله با این پدیده روبه رو است.

آبزرور: لیبی 2 سال پس از مرگ قذافی در آستانه جنگ داخلی است

به گزارش فارس، روزنامه انگلیسی آبزرور در مقاله ای به قلم کریس استیفان و با عنوان «ترورها، لیبی را در آستانه جنگ داخلی قرار داده است» نوشت:امروز دومین سالگرد سقوط نظام معمر القذافی دیکتاتور سابق لیبی و کشته شدن وی به دست انقلابیون در شهر سرت این کشور است.

این روزنامه افزود: لیبیایی ها می گویند هیچ کدام از اهداف و شعارهایی را که برایش در سال 2011 انقلاب کردند محقق نشده است خواسته های آنها در سرکوب شدن ظلم و استبداد و تشکیل شدن دولت با نهادهایی مستحکم و تاسیس دستگاه عدالت و اهمیت به حقوق بشر در لیبی بوده است در حالی که این کشور به دست شبه نظامیان تندرو افتاده است.

آبزرورنوشت:بر اساس تحلیل بسیاری از روزنامه های جهان لیبی با توجه به اوضاع بنغازی مهد قیام مردم این کشور در آستانه جنگ داخلی قرار گرفته است.

حوادث هفته اخیر در لیبی درباره خطر تجزیه این کشور هشدار می دهد بخصوص که منطقه برقه لیبی نیز به منطقه ای فدرالی تبدیل شده و پارلمانی خصوصی برای خود در بنغازی تشکیل داده است.

شماری از مقامات لیبی تاکید کردند که عناصری خارجی در دستگیری دیکتاتور سابق این کشور و کشتن وی دست داشته اند و این موجب شد که عائشه قذافی، فرزند او سال گذشته از سازمان ملل بخواهد درباره قضیه کشته شدن پدرش تحقیق کند، موضوعی که تاکنون مورد اهمیت قرار نگرفته است.

عریش سعید یک روزنامه نگار لیبیایی گفت: قتل فوری سرهنگ قذافی پس از دستگیری او در راستای منافع خارجی ها صورت گرفت تا بسیاری از اسرار همچون حادثه سقوط هواپیمای آمریکایی در لاکربی، سرنوشت پرستارهای بلغاری و سرنوشت امام موسی صدر همچنان در خفا مانده باشد و این به غیر از معاملاتی است که قذافی با غرب داشته است.

بنابراین همچنان این اعتقاد  پابرجاست که سرویس های اطلاعاتی غربی به طور مستقیم در کشتن قذافی سهیم بوده اند تا اسرار قذافی نیز با وی مدفون شود.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول