اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اداره استاندارد استان اصفهان:

بی‌اعتمادی به نشان استاندارد بازار کالاهای خارجی را داغ می‌کند

مدیرکل اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اصفهان گفت: متاسفانه نبود اعتماد کافی به نشان استاندارد در بازار داخلی سبب شده تا مردم به سمت بازار کالاهای خارجی سوق پیدا کنند.

بی‌اعتمادی به نشان استاندارد بازار کالاهای خارجی را داغ می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، غلامحسین شفیعی ظهر امروز در آئین بزرگداشت روز استاندارد و تجلیل از واحدهای برگزیده استان تصریح کرد: متاسفانه تاکنون اطلاع رسانی در زمینه استاندارد کم بوده و به رغم فعالیت‌های گسترده‌ای که در این زمینه انجام گرفته است، هنوز مردم به اندازه مطلوب با نوع و نحوه فعالیت‌های این سازمان آشنایی ندارند.

وی اظهار کرد: فرهنگ سازی استاندارد در جامعه باید از دوران طفولیت انجام بگیرد و نهاد های زیر ساختی جامعه با اهداف این سازمان آشنا شوند که خوشبختانه تاکنون در این زمینه اقدامات موثری صورت گرفته است.

مدیرکل اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اصفهان گفت: با توجه به شعار بین‌المللی امسال در رابطه با استاندارد، مبنی بر «استانداردهای بین‌المللی تضمین کننده تغییرات مثبت» باید تغییراتی را در زمینه بهبود وضعیت استاندارد ایران ایجاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اکنون تغییرات مثبتی در زمینه استاندارد ایجاد شده و گستره تعریف و توزیع آن از اداره استاندارد به سمت بخش خصوصی هم کشیده شده است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اصفهان با بیان اینکه هنوز اعتماد سازی لازم در زمینه نشان استاندارد در جامعه صورت نگرفته، تصریح کرد: هرگاه مردم به صورت کامل باور کردند که نشان استاندارد نشان کیفیت خوب کالا است آن موقع می‌توان گفت در ایجاد اعتماد عمومی به نشان استاندارد موفق عمل کرده‌ایم.

وی ضمن اشاره به اینکه اکنون در ایران بیش از 23 هزار کالای استاندارد ملی تعریف شده است، ادامه داد: متاسفانه بی اعتمادی به نشان استاندارد در جامعه افراد را به سمت تهیه کالاهای خارجی سوق داده است.

شفیعی  ضمن درخواست همکاری از همه اقشار به ویژه مدیران واحدهای کنترل کیفیت، اساتید دانشگاه‌ها و کارشناسان در این زمینه گفت: در صورت دریافت مجوز از ریاست سازمان ملی استاندارد، کمیته‌های ملی استاندارد در استان اصفهان تشکیل می‌شود و در این صورت صنعتگران و مسئولان استاندارد باید تلاش کنند کیفیت محصولات به بالاترین حد استاندارد ممکن برسد.

وی با اشاره به اجرای طرح «طاها» در سراسر کشور گفت: در این طرح بازرسان به سطح بازار رفته و بجای کنترل کیفی محصولات در خط تولید کارخانه، آنها را در بازار کنترل می‌کنند تا از اطمینان بیشتری برخوردار گردند.

مدیرکل استاندارد استان اصفهان اضافه کرد: راه‌اندازی سامانه اینترنتی خرید آسانسور، کنترل ترازوها در بازارهای عرضه از نظر صحت عملکرد، استانداردسازی تله کابین صفه، کنترل نازل‌های سوخت و استاندارد سازی شهربازی از اقدامات شاخص اداره کل استاندارد استان اصفهان بوده و استانداردسازی ترازوهای دیجیتال نیز در حال بررسی است.

انتهای پیام/2301/صا30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول