اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران:

ساخت مدرسه حکیم سنایی قرچک طی 100 روز بی‌سابقه بوده است

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران گفت: ساخت آموزشگاه حکیم سنایی غزنوی قرچک که با حمایت کمیساریای سازمان ملل انجام شد طی 100 روز صورت پذیرفت و این اقدام بی‌سابقه و دارای رکورد در کشور است.

ساخت مدرسه حکیم سنایی قرچک طی 100 روز بی‌سابقه بوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، علی نبیان پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح این مدرسه که با حضور نمایندگان کشورهای اروپایی برگزار شد در خصوص احداث و نوسازی مدارس در استان تهران سخنانی را بیان کرد و گفت: ساخت چنین بنایی در 100 روز نشان‌دهنده اراده کشور ایران به‌ویژه در امور انسان‌دوستانه است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران اظهار داشت: تکمیل این ساختمان با احتساب زمین حدود 2.5 میلیارد تومان هزینه در برداشته است که هزینه بخش فنی مهندسی آن توسط ایران و هزینه ساخت بنا که بیش از یک میلیارد و 200 میلیون تومان است را کشور ژاپن، اتحادیه اروپا و نمایندگان این کشورها متقبل شدند و ما از این بابت سپاسگزار آنها هستیم.

تاکید دین مبین اسلام به مراقبت از مردم ستمدیده

مشاور اجرایی مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران نیز در این مراسم ضمن تبریک هفته پیوند اولیا و مربیان و تقدیر از بانیان ساخت این مدرسه اظهار داشت: دین مبین اسلام و رهبران دینی ما همواره بر مراقبت از مردم ستمدیده تاکید داشته است که بهترین کمک و مساعدت به این‌گونه افراد نیز علم‌آموزی محسوب می‌شود.

محمد سلیمانی افزود: ایران بزرگترین کشور پناهنده‌پذیر منطقه و دارای بیشترین حجم اتباع افاغنه است. اما با این حال مسئولان ایران زمینه‌ای فراهم کردند تا دانش‌آموزان افغانی در کنار دانش‌آموزان ایرانی به یک میزان از علم و مدرک تحصیلی برخودار باشند.

وی با اشاره به اینکه هزینه تمام شده تحصیل هر دانش‌آموز در ایران حداقل 1.5 میلیون تومان است اما دانش‌آموزان اتباع تقریباً رایگان در کشور ایران تحصیل می‌کنند، افزود: در سال تحصیلی جاری 330 هزار دانش‌آموز تبعه بیگانه در کشور مشغول تحصیل هستند که از این تعداد 310 هزار نفر جزو افاغنه محسوب می‌شوند.

سلیمانی عنوان کرد: ما نیز از نمایندگان کشورهای حاضر می‌خواهیم از این بابت به استان تهران توجه بیشتری داشته باشند و قول ساخت دو مدرسه دیگر را نیز به ما بدهند.

این گزارش حاکی است، مدرسه 10 کلاسه حکیم سنایی غزنوی با کمک کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و مشارکت کشورهای ژاپن و آلمان با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال در شهرستان قرچک احداث و به بهره‌برداری رسیده است.

انتهای پیام/2462/ک40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول