اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف استان اصفهان عنوان کرد

برگزاری جشن غدیر در 200 بقعه امام‌زاده اصفهان

رئیس اداره اوقاف استان اصفهان گفت: 718 بقعه امامزاده در اصفهان وجود دارد که در 200 بقعه امامزاده به برگزاری جشن می‎پردازند و در سی امام‌زاده نور افشانی می‌شود.

برگزاری جشن غدیر در 200 بقعه امام‌زاده اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت الاسلام حسین اژدری ظهر امروز ضمن تبریک اعیاد دهه ولایت در تشریح ویژه برنامه‎های دهه ولایت و امامت وعید سعید غدیر خم اظهار کرد: سال گذشته مراسمات مختلفی برای اعیاد دهه ولایت در نظر گفته و برگزار شد که دعای ندبه در مسجد جامع از جمله این برنامه‎ها بود.

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) امام علی (ع) را اعلم و برتر قرار دادند و ایشان را از همه برتر خواندند، که این امر اهمیت دین اسلام را می‎رساند.

رئیس اداره اوقاف در ادامه تصریح کرد: برنامه‎های مدون و زیبایی برای روز عید غدیر در نظر گرفته شده است، خواندن دعای ندبه در مسجد سید و مسجد جامع اصفهان و حرکت به سوی  میدان امام علی(ع) از برنامه‎های مهم این روز است.

وی ادامه داد: شأن امیر‎المومنین بسیار زیاد است و قطعاً این ویژه برنامه‎ها در حد شئونات ایشان نیست اما بخشی از دریای بیکران امام علی(ع) در این روز گرامی داشته می‎شود.

اژدری اضافه کرد: 718 بقعه امامزاده در اصفهان وجود دارد که  200 بقعه امامزاده به برگزاری جشن می‎پردازند و در سی امامزاده نور افشانی می شود.

وی ادامه داد: حرکت از بین یک امامزاده به یک امامزاده دیگر از برنامه‎های این اعیاد است و از آن با عنوان حرم به حرم تعبیر می‎شود.

رئیس اداره اوقاف با بیان اینکه در هر شهرستان یک حرکت از حرم تا حرم انجام می‎شود، گفت: همه مردم باید برای جشن‎های دهه ولایت خود را آماده کنند و در این جشن‎ها شرکت کنند اما حرکت از یک حرم تا حرم دیگر در عید ولایت باید همه گیر شود زیرا با این کار حادثه غدیر در اذهان همه تداعی می‎شود که این کار بسیار پر معنی است.

وی با اشاره به اینکه، بلاهایی که که بر سر دین آمد به خاطر فراموشی واقعه غدیر است، اضافه کرد: نباید بگذاریم این فراموشی به نسل جوان منتقل شود، باید در همه جشن‎ها یادی از عظمت امام علی(ع) شود که احساس شود.

اژدری گفت: امید است به جایی برسیم که برای جشن و اعیاد اهل و بیت در هر خانه‎ای جشن گرفته شود.

رئیس اداره اوقاف اصفهان ادامه داد: مسلمانان بدون اهل بیت(ع) هیچ هستند و با اهل بیت(ع) دین اسلام کامل می‎شود، همچنین خطبه غدیر منشور عظیم ولایت، نبوت، توحید، معاد و امامت است به همین دلیل باید به شیوه‎های مختلف رواج پیدا کند.

وی اضافه کرد: ذره‎ای از اقیانوس امیرالمومنین در میدان امام علی(ع) به تصویر کشیده می‎شود و جشن عظیم در این میدان گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/63019/ل40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول