اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان خبر داد

اجرای 30 پروژه ورزشی در روستاهای سمنان / وجود 40 پروژه نیمه‏تمام ورزشی در سمنان

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان از اجرای 30 پروژه ورزشی با تلاش‏های صورت گرفته، در روستاهای استان سمنان و وجود 40 پروژه نیمه‏تمام ورزشی در این استان خبر داد.

اجرای 30 پروژه ورزشی در روستاهای سمنان / وجود 40 پروژه نیمه‏تمام ورزشی در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، همت هادیان ظهر امروز در نشستی خبری با خبرنگاران استان سمنان که به مناسبت هفته تربیت بدنی در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان برگزار شد، اظهار کرد: با پیگیری‏های صورت گرفته، 30 پروژه ورزشی در روستاهای استان سمنان اجرایی شده که تا امروز 24 پروژه آن به بهره‏برداری رسیده است.

وی تصریح کرد: 6 پروژه دیگر نیز در روستاهای این استان در دست اجرا بوده که به زودی به بهره‏برداری خواهد رسید.

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان افزود: برای اجرای این طرح‏ها، تاکنون بالغ بر 80 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

سمنان 40 پروژه نیمه‏تمام ورزشی دارد

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان همچنین گفت: استان سمنان در حوزه ورزش، هم‏اکنون بیش از 40 پروژه نیمه‏تمام دارد که اعتبار این بخش، بالای یک هزار میلیارد ریال است.

هادیان با بیان اینکه هم‏اکنون 45 هیئت ورزشی استانی در سمنان فعالیت دارند، افزود: شمار این هیئت‏های ورزشی با احتساب هیئت‏های شهرستانی و مراکز فعال در بخش‏ها و شهرها به بیش از 300 هیئت می‏رسد.

وی همچنین از فعالیت 154 باشگاه ورزشی دارای مجوز در استان سمنان خبر داد و افزود: به صورت موردی ممکن است شاهد فعالیت برخی باشگاه‏های بدون مجوز یا مجوز تمدیدنشده باشیم که در این صورت، موارد مورد رسیدگی قرار می‏گیرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان افزود: در چنین شرایطی، پس از انجام فعالیت‏های نظارت و بازرسی از این باشگاه‏ها، مراتب به اداره اماکن عمومی فرماندهی انتظامی استان سمنان اعلام می‏شود تا جلوی فعالیت غیرقانونی این باشگاه‏ها گرفته شود.

سرانه فضای ورزشی در سمنان افزایش می‏یابد

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان همچنین با تأکید بر اینکه سرانه فضای ورزشی در سمنان افزایش می‏یابد گفت: بر اساس برنامه پنجم توسعه، در حوزه سرانه فضای ورزشی استاندارد کشوری، باید به مرز 1.2 متر مربع فضا برای هر نفر در استان سمنان برسیم.

هادیان افزود: سمنان در این بخش از شرایط مناسبی برخوردار بوده، اما با توجه به گستردگی جغرافیایی و بافت جمعیتی این استان، باید فعالیت‏های بیشتری در این بخش صورت گیرد.

وی افزود: در حوزه ایجاد فضاهای ورزشی جدید و رسیدن به متوسط کشوری، 50 درصد فعالیت‏های بر عهده اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان، 35 درصد بر عهده سایر نهادهای اجرایی و 15 درصد دیگر بر عهده بخش خصوصی است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان افزود: سمنان در زمینه سرانه فضای ورزشی در کشور رتبه خوبی دارد و با بهره‏برداری از ورزشگاه‏های در دست ساخت این اداره کل، این سرانه بیش از وضع کنونی افزایش می‏یابد.

انتهای پیام/2249/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول