اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تظاهرات دانشجویی در محوطه الازهر/شلیک گاز اشک‌آور به سوی معترضان

تعدادی از دانشجویان الازهر با تظاهرات در محوطه این دانشگاه خواستار بازگشت «محمد مرسی» به قدرت شدند.

تظاهرات دانشجویی در محوطه الازهر/شلیک گاز اشک‌آور به سوی معترضان

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «الیوم السابع»، تعدادی از دانشجویان دانشگاه الازهر با حضور در تظاهراتی موسوم به «دانشجویان علیه کودتا» در دانشگاه الازهر در شرق قاهره خواستار «قیام عظیم» دانشجویی در دانشگاه و بازگشت «محمد مرسی» رئیس جمهور برکنار شده مصر به قدرت شدند.

دانشجویان معترض همچنین همزمان با تظاهرات در دانشگاه مسیر خیابان نصر منتهی به میدان رابعه العدویه را مسدود کردند و خواستار آزادی زندانیان اخوانی نیز شدند که با مقابله نیروهای امنیتی مواجه شدند نیروهای امنیتی از گاز اشک آور برای پراکنده کردن معترضان استفاده کردند.

با توجه به تلاش دانشجویان برای حرکت به سوی میدان رابعه العدویه و حضور نیروهای امنیتی انتظار می‌رود درگیری‌های گسترده‌ای در این منطقه ایجاد شود و به نظر می‌رسد که دانشگاه الازهر نیز تا زمان نامعلومی تعطیل اعلام شود.

از سوی دیگر نیز «علاء و جمال» مبارک فرزندان «حسنی مبارک» دیکتاتور پیشین مصر و «حبیب العادلی» وزیر کشور وقت مصر برای ادامه محاکمه به اتهام قتل معترضان و وارد کردن خسارت به اموال ملی از طریق صادرات گاز به اسرائیل به دادگاه جنائی قاهره در آکادمی پلیس حاضر شدند.

انتهای پیام/ر

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول