اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان در گفت‌وگو با فارس تشریح کرد

خانه، مدرسه و جامعه نهادهای تکوینی شخصیت کودک

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان گفت: خانه، مدرسه و جامعه سه‌ نهاد تکوینی و تعیین‌کننده شخصیت کودک هستند که نقش خاصی را در زندگی ایفا می‌کنند.

خانه، مدرسه و جامعه نهادهای تکوینی شخصیت کودک

سالار عرفانی‌نسب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: علما بر این باورند که تعلیم و تربیت دانش‌آموزان تابع سه‌ضلع مثلث خانواده، مدرسه و جامعه است.

وی یادآور شد: اگر می‌خواهیم شاهد رشد و تعالی کودکان باشیم ضرورت دارد این سه ضلع همراه، همکلام و همنوا باشند.

عرفانی‎نسب با اشاره به اینکه وضعیت موجود هر جامعه‌ای نتیجه یادگیری دیروز افراد است، افزود: وضعیت فردای هر جامعه‌ای، نتیجه سرمایه‌گذاری‌هایی است که برای دانایی افراد انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای ساخت آینده مطلوب باید پل ارتباطی ایجاد کرد که این پل از میان جامعه رد می‌شود و برای آینده کودکان ساخته می‌شود.

لزوم تعمیق ارتباط میان خانواده و مدرسه

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان با اشاره به اهمیت ارتباط بین اولیا و مربیان و اهمیت آموزش و پرورش کودکان، گفت: بین خانه و مدرسه باید ارتباط و تعامل باشد.

به گفته وی امروز، ضرورت ارتباط دو نهاد مهم خانواده و مدرسه بر همه مشخص و آشکار بوده و این دو نهاد از ارکان اصلی آموزش و پرورش در جامعه هستند.

عرفانی‎نسب با اعلام اینکه برای پرواز دانش‌آموز به اوج قله‌های موفقیت دو بال خانواده و مدرسه همزمان باید با هم به تکاپو داشته باشد تا به قله‌های موفقیت پرواز کند، بیان داشت: کلاس‌های بوستان زندگی ما در کانون خانواده متولد می‌شوند و پرورش می‌یابند.

وی 6 سال اول عمر کودک را دوران طلایی در تکوین شخصیت همه‌جانبه کودک در کانون خانواده برشمرد و اضافه کرد: نقش اعضای خانواده بر رفتار کودک و دانش‌آموز مهم است، زیرا برجسته‌ترین مسائل پرورشی و تربیتی و رفتاری کودک از طریق مشاهده رفتار والدین شکل می‌گیرد.

عرفانی‌نسب به نقش الگویی و تعیین‌کننده رفتاری پدر و مادر بر کودکان اشاره کرد و گفت: یافته‌های روانشناسی بر این باور است که لحظه‌به‌لحظه حرکات پدر و مادر بر کودک تأثیر می‌گذارد و خانواده سالم بچه سالمی را به جامعه تحویل می‌دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اعلام اینکه آموزش رسمی کودک از مدرسه شروع می‌شود، افزود: مدرسه دومین نهادی است که نقش مؤثری در تکمیل آموزش، تعلیم و تربیت و پرورش کودک دارد.

عرفانی‌نسب به اصل آگاهی و انسجام که هر کدام از اولیای خانه و مدرسه به وظایف خود آشنایی داشته باشند، اشاره کرد و گفت: ما باید وظایف متقابل را بشناسیم و به آن عمل کنیم.

پیوند اولیا با مدرسه باید محکم باشد

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه سخنان خود بیان داشت: در آموزش و پرورش به این نتیجه رسیدیم که تا ارتباط اولیا و مربیان هست و این ارتباط محکم باشد، دانش‌آموزان موفق‌تری داریم.

عرفانی‌نسب به همسویی متقابل و گسترش مباحث چهره‌به‌چهره، همکاری، همگامی و همسویی خانه و مدرسه برای تربیت دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: احترام متقابل به هم، میان خانواده، عدم بی‌توجهی به اولیای دانش‌آموزان و استفاده از انتقادات سازنده خانواده‌ها می‌تواند مدرسه را در پیشبرد اهداف خود یاری کند.

انتهای پیام/79014/غ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول