اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

انتقاد رئیس کمیسیون مشورتی بزرگان افغانستان با برگزاری لویه جرگه

رئیس کمیسیون برگزاری مجلس مشورتی بزرگان با اشاره به عدم نیاز به برگزاری لویی جرگه برای امضای پیمان امنیتی گفت: پیش از این نیز مخالف برگزاری این مجلس بوده است.

انتقاد رئیس کمیسیون مشورتی بزرگان افغانستان با برگزاری لویه جرگه

به گزارش فارس و به نقل از «شبکه تلویزیونی یک» افغانستان، صبغت الله مجددی در اظهاراتی با اشاره به عدم نیاز به برگزاری لویه جرگه (مجلس مشورتی بزرگان) برای امضای پیمان امنیتی کابل-واشنگتن گفت: قبلاً با برگزاری این مجلس مخالفت کرده است.

وی که به تازگی عنوان رئیس کمیسیون برگزاری مجلس مشورتی بزرگان از سوی رئیس جمهور افغانستان تعیین شده، تأکید کرد که کرزی باید در مورد موافقتنامه امنیتی بر اساس تصمیم‌های مجالس گذشته، تصمیم‌گیری کند.

مجددی افزود که وی مخالف برگزاری این مجلس بوده اما بر اثر فشارها ناگزیر شده است تا ریاست این کمیسیون را بپذیرد.

قابل ذکر است که صبغت الله مجددی به عنوان رئیس، «نعمت الله شهرانی» به عنوان معاون اول و «سید حامد گیلانی» به عنوان معاون دوم کمیسیون برگزاری این مجلس تعیین شده‌اند.

در همین حال، نمایندگان پارلمان افغانستان با انتقاد از تصمیم برگزاری لویه جرگه بر عدم مشروعیت برگزاری مجلس بزرگان تأکید کرده‌اند.

قرار است این مجلس در پایان ماه عقرب (آبان‌ماه سال جاری) با شرکت دست کم 3 هزار تن برگزار شود و این نشست 4 یا 7 روز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول