اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس آگاهی استان خراسان رضوی خبر داد

کاهش 14 درصدی سرقت‌های مسلحانه در خراسان رضوی

رئیس پلیس آگاهی استان خراسان رضوی با اشاره به کاهش 14 درصدی سرقت‌های مسلحانه در این استان گفت: در کمتر از 10 روز دو سارق که با همدستی یکی از کارمندان یک مؤسسه اقدام به سرقت مسلحانه کرده بودند، دستگیر شدند.

کاهش 14 درصدی سرقت‌های مسلحانه در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسین بیدمشکی ظهر امروز در نشست خبری در محل پلیس آگاهی مشهد با مثبت ارزیابی کردن وضعیت اطلاع‌رسانی در حوزه‌ جرایم و همچنین نقش مردم در پیشگیری و اطلاع‌رسانی اظهار کرد: در موضوعات کلی و کشف جرم عملکرد پلیس آگاهی وضعیت خوبی داشته است و در این زمینه رویکرد جدیدی را با نام «مدیریت بر جرم» طراحی کرده‌ایم که شامل سه حوزه مجرم، قربانی وقوع جرم و مالباختگان و مسائل اجتماعی و اجتماع است.

وی افزود: در حوزه مجرم کنترل مجرم، ارتباط با زندان، کنترل بعد از وقوع جرم و کنترل بعد از آزادی از زندان دنبال می‌شود، در بحث قربانی وقوع جرم، مالباختگان و متضررین نیز موضوع‌هایی از جمله آموزش همگانی، ارتباط با اتحادیه‌های صنفی، نشست‌ با اقشار مردم و صنوف خصوصاً صنوف تجاری مثل بانک‌ها، مؤسسات مالی، طلافروشی‌ها، حضور پلیس آگاهی در مدارس و مساجد مدنظر است.

رئیس پلیس آگاهی استان خراسان رضوی اضافه کرد: در خراسان رضوی طی 6 ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 23.7 درصد افزایش کشفیات به ثبت رسیده که 24 درصد از آن مربوط به حوزه سرقت است.

به گفته وی،‌ کشف زورگیری‌ و سرقت به عنف 17 درصد افزایش داشته و سرقت‌های مسلحانه 14.3 درصد کاهش را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

بیدمشکی از دستگیری سارقین یکی از مؤسسات مالی در مشهد که اقدام به سرقت وجوه نقد به مبلغ 12 میلیون تومان کرده بودند، خبر داد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در کمتر از 10 روز دو نفر سارق که با همدستی یکی از کارمندان این مؤسسه اقدام به سرقت مسلحانه کرده بودند، دستگیر شدند.

وی در ادامه از اجرای طرح مبارزه با سرقت خودرو و سرقت‌های خشن و زورگیری‌ در 10 روز گذشته خبر داد و گفت: در اجرای هر دو طرح کشفیات قابل ملاحظه و خوبی انجام شده است.

رئیس پلیس آگاهی استان خراسان رضوی تصریح کرد: جمعه گذشته طرح پاکسازی جمعه بازار در منطقه مهرآباد مشهد کلید خورد و ماموران موفق شدند تعداد زیادی لوازم و وسایل مسروقه را کشف و ضبط کنند.

بیدمشکی اضافه کرد: در جمعه بازار تعداد زیادی گوشی همراه که اکثر آنها مسروقه بود کشف شد؛ امکان شناسایی مالکین این گوشی‌ها وجود ندارد و افراد مختلفی در حوزه خرید و فروش این لوازم در این مکان‌ها فعال هستند.

وی اظهار کرد: توصیه ما به مردم این است که از خرید لوازم دسته دوم که مالکیت و هویت آنها مشخص نیست جداً خودداری کنند.

بیدمشکی در ادامه از اجرای طرح نظارت در شب که باعث ارتقای امنیت در سطح شهر شده است، خبر داد. 

وی افزود: در این طرح همکاران ما نسبت به کنترل بعضی از ترددها و همچنین شناسایی و دستگیری افرادی که توجیه خاصی برای تردد و حضور خود نداشتند، اقدام کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان خراسان رضوی در بحث مبارزه با قاچاق کالا نیز تصریح کرد: در این حوزه طی 10 روز گذشته تعداد زیادی از کالاهای قاچاق که از استان‌های دیگر وارد خراسان رضوی شده بود، کشف و ضبط شد.

وی ادامه داد: از جمله این کشفیات می‌توان به 1.5 تن چای، 7 هزار و 230 پاکت سیگار خارجی، 925 قلم تجهیزات دریافت از ماهواره، قرص‌ها و داروهای تقلبی و قاچاق، 85 هزار قرص‌ ترک اعتیاد غیرمجاز، 313 عدد قوطی‌های کپسول ترک اعتیاد، سه کیلوگرم پودر ترک اعتیاد غیرمجاز و 3 هزار و 600 قلم لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز اشاره کرد.

به گفته این مسئول، در این رابطه 21 متهم دستگیر و 12 خودرو توقیف شدند؛ ارزش تقریبی اموال ضبط شده بالغ بر 26 میلیارد ریال تخمین زده می‌شود.

بیدمشکی افزود: به دو دلیل با موضوع لوازم آرایشی و بهداشتی و مواد غذایی به صورت ویژه برخورد می‌کنیم یکی اینکه بحث کالاهای تجاری قاچاق است و دیگر اینکه ارتباط مستقیم با سلامت مردم دارد.

وی در پایان گفت: در حالت کلی در مرزهای خراسان رضوی کالایی که به عنوان محموله قاچاق وارد کشور شود، نداریم؛ موارد قاچاق که در مشهد و سایر شهرستان‌های استان کشف می‌شود از سایر استان‌های کشور خصوصاً تهران به خراسان رضوی قاچاق می‌شود.

انتهای پیام/2202/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول