اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

در پی افزایش درگیری‌ها در مرز 2 کشور

نظامیان هند و پاکستان برای رفع تنش مرزی تشکیل جلسه می‌دهند

با افزایش تنش‌های مرزی بین هند و پاکستان، مقامات 2 کشور درباره تشکیل جلسه فوری سران نظامی خود توافق کردند.

نظامیان هند و پاکستان برای رفع تنش مرزی تشکیل جلسه می‌دهند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، با افزایش تنش‌ها در «خط کنترل» واقع در منطقه مرزی مورد مناقشه کشمیر در چند روز اخیر، اسلام‌آباد و دهلی‌نو درباره برگزاری جلسه‌ای بین سران نظامی 2 کشور توافق کردند.

تنش مرزی هند و پاکستان که از حدود 2 ماه پیش با کشته شدن پنج سرباز هندی در خط دیورند آغاز شده است در چند روز اخیر دوباره شدت گرفته که بر اثر آن دست‌کم 3 پاکستانی کشته شدند.

برهمین اساس، مقامات 2 کشور توافق کردند تا برای حل این مشکل، هرچه زودتر جلسه‌ای بین فرماندهان عملیاتی ارتش هند و پاکستان برگزار شود.

وزرای خارجه هند و پاکستان با جدی دانستن این تنش‌ها، اعلام کردند که به‌زودی سران ارتش 2 کشور برای حل این موضوع تشکیل جلسه می‌دهند.

گفته می‌شود که این جلسه به احتمال زیاد فردا (دوشنبه) برگزار می‌شود.

اگر چه نخست‌وزیران 2 کشور چندی پیش در دیدار خود در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل، درباره لزوم بازگرداندن آتش‌بس به مرز و مذاکره سران نظامی 2 طرف برای پایان دادن به این درگیری‌ها توافق کردند اما از آن زمان تاکنون، مرز هند و پاکستان بارها صحنه درگیری نیروهای مرزی بوده است.

برخی کارشناسان بر این باورند که ادامه این درگیری‌ها، در واقع، تلاش برخی گروه‌های داخلی و خارجی برای ناکام گذاشتن مذاکرات صلح هند و پاکستان و ممانعت از نزدیکی 2 کشور است.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول