اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مشهد و کلات در مشهد:

حذف شعار مرگ بر آمریکا عبور از ارزش‌هاست

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس گفت: در کنار همه شعارهای ما شعار مرگ بر آمریکا مطرح بوده و عبور از این شعار عبور از ارزش‌های انقلاب اسلامی و محورهای اساسی آن است.

حذف شعار مرگ بر آمریکا عبور از ارزش‌هاست

حجت‌الاسلام والمسلمین نصرالله پژمانفر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد در رابطه با مذاکرات اخیر ژنو با بیان اینکه تیمی که برای مذاکرات به ژنو رفته باید از اشتباهاتی که در مذاکرات نیویورک صورت گرفت درس گرفته باشد، اظهار داشت: در این مذاکرات نیز نباید از خطوط قرمز نظام عقب‌نشینی کرد.

وی با تأکید بر اینکه یکی از مسائل جدی ما غنی‌سازی در سطح 5 و یا 20 درصد است، افزود: همچنین دنیا نیز خواسته یا ناخواسته با این واقعیت مواجه است که ایران اسلامی صاحب فناوری غنی‌سازی است.

پژمانفر افزود: امیدواریم گروه مذاکره کننده تذکر دوم و کارت زرد دوم را دریافت نکند، چرا که مردم ما نسبت به این اصول جدی هستند.

وی ادامه داد: همچنین تیم مذاکره کننده بداند گاهی کارت‌های زرد برایشان منجر به کارت قرمز می‌شود؛ بنابراین باید مراقبت باشند که کارت زردشان تبدیل به کارت قرمز نشود.

پژمانفر درباره حذف شعار مرگ بر آمریکا نیز افزود: انقلاب اسلامی بر چند پایه استوار است که اگر این پایه‌ها را برداریم، حقیقت انقلاب اسلامی از بین می‌رود.

وی در ادامه بیان داشت: یکی از مهم‌ترین این پایه‌ها و شاخص‌های انقلاب اسلامی موضوع استکبار‌ستیزی است و امام  راحل نیز از روز نخست این موضوع را مد نظر داشتند و اهداف انقلاب را تنها متوجه مسائل داخلی نکردند.

وی با تأکید بر اینکه چیزی که ما در انقلاب بر روی آن اصرار داریم این است که تنها نگاه ما به جریانات داخلی نیست؛ افزود: ما در مقابل تمامی جریانات منحرف و تضییع کننده حقوق مردم دنیا مقاومت و ایستادگی می‌کنیم.

پژمانفر در ادامه تصریح کرد: به همین دلیل از سال 42 موضوع اسرائیل این غده سرطانی در میان شعارهای امام و کسانی که پیرو امام بودند، مطرح بود.

نماینده مردم مشهد و کلات افزود: ما در کنار همه شعارهایی که دادیم ریشه‌ها و مظاهر تمامی این فسادها را از جریان استکبار و در راس آن آمریکا می‌دانستیم، به همین دلیل تاکنون در کنار همه مسائل شعار مرگ بر آمریکا مهم‌ترین شعار ما است.

وی با بیان اینکه امام از همان روز نخست مطرح کردند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، ادامه داد: در کنار همه شعارهای ما شعار مرگ بر آمریکا مطرح و عبور از این شعار عبور از ارزش‌های انقلاب اسلامی و محورهای اساسی آن است.

پژمانفر گفت: شاید بعضی‌ها مطرح کنند کسانی که امروز شعار مرگ بر آمریکا را حذف می‌کنند، سابقه دیرینه‌ای در انقلاب اسلامی داشته‌اند و از یاران روزهای نخست امام در مبارزات انقلاب اسلامی بوده‌اند، بنابراین این‌‌ها بهتر می‌توانند تشخیص بدهند، اما من در پاسخ به این موضوع عرض می‌کنم که تاریخ بشریت نشان داده که خیلی از افرادی که روزی در مسیر بودند، در معرض انحرافات واقع شده و در مقابل گذشته خودشان ایستادند.

وی ادامه داد: ما در طول تاریخ اسلام انسان‌هایی داشته‌ایم که در کنار پیغمبر شمشیر زده و در جنگ‌ها در کنار ایشان حضور داشتند، اما یک روز همین انسان‌ها با همین شعارها دچار انحراف شده و در مقابل جریان خود پیامبر و حکومتی که پیامبر تشکیل داده بود و مسیری که پیامبر مشخص کرده بود ایستادند.

وی با تأکید بر اینکه ما نمی‌توانیم بگوییم به دلیل اینکه این‌ها کنار پیامبر شمشیر زدند بنابراین هر چه بگویند درست است، گفت: خیر، این انحراف است.

پژمانفر با بیان اینکه امام در وصیت‌نامه‌شان فرمودند که خیلی‌ها ممکن است برای رسیدن به مقاصد خود ادعاهایی داشته باشند افزود: امام در این مورد دو ملاک را معرفی کردند که یکی صدا و سیما است و دیگری همان مرکز نشر آثار و وصیت‌نامه ایشان بود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: امام فرمودند کسی اگر ادعا می‌کند و یا می‌گوید من چنین برداشتی کردم و یا امام در گوشی به من چنین حرف‌هایی گفت و غیره باید مستند باشد.

انتهای پیام/2202/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول