اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فیروزکوه:

ورزش وسیله‎ای برای اعتلای روح است

امام جمعه فیروزکوه گفت: ورزش وسیله‎ای برای اعتلای روح است که متأسفانه امروز آلت دست استعمارگران شده و باید دانست که ورزش هدف غایی نیست.

ورزش وسیله‎ای برای اعتلای روح است

حجت‎الاسلام والمسلمین عبدالعلی استیری امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران با اشاره به فرارسیدن هفته ورزش و تربیت بدنی اظهار داشت: برخورداری از بدن و تن سالم و قوی، یکی از نیازهای اساسی انسان‎ها در طول تاریخ بوده و است.

وی گفت: این مهم از دوران قبل از اسلام مورد توجه بوده و پس از بعثت نبی مکرم اسلام (ص) نیز توصیه و سفارش فراوان به آن شده است.

امام جمعه فیروزکوه تصریح کرد: ورزشکاران باید همواره نسبت به این امر توجه داشته باشند که معنویت در کنار قوای جسمانی همواره به عنوان نقطه اتکای قهرمانان، پهلوانان و مدال‎آوران در طول تاریخ مطرح بوده است.

وی افزود: در رأس همه آنان، امیرالمؤمنین امام علی (ع) بود که با اهتمام به دو موضوع، به دستگیری از مستمندان و ضعفای جامعه می‎پرداختند.

استیری هشدار داد: متأسفانه امروز ورزش نیز آلت دست عده‎ای استعمارگر شده که مطامع شوم خود از طریق آن دنبال می‎کنند.

وی در خاتمه با بیان اینکه ورزش هدف نیست بلکه وسیله است، خاطرنشان کرد: برگزاری مراسماتی نظیر پیاده‎روی همگانی و خانوادگی، وسیله‎ای است که انسان بعد معنوی خود را تقویت کرده تا فرامین الهی را به درستی به انجام رساند.

انتهای پیام/2568/ب20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول