اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول امور فرهنگی میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان خبر داد

راه‌اندازی نخستین انجمن دانش‌آموزی دوستدار میراث فرهنگی در سیستان وبلوچستان

مسئول امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری سیستان و بلوچستان گفت: نخستین انجمن دانش‌آموزی دوستدار میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری که در سطح کشور بی‌نظیر هستند در مدارس استان راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی نخستین انجمن دانش‌آموزی دوستدار میراث فرهنگی در سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از  روابط عمومی، امور فرهنگی و اجتماعی میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری، محمدعلی ابراهیمی اظهار داشت: با هدف آشنایی قشر عظیم دانش آموزان با میراث فرهنگی، صنایع دستی و جاذبه‌های گردشگری استان، اولین انجمن دانش‌آموزی دوستدار میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که در نوع خود در سطح کشور بی نظیر هستند پس از تایید آموزش و پرورش در مدارس استان راه اندازی می‌شود.

وی با اشاره به نقش تاثیر گذار نسل جوان در سرنوشت کشور افزود: وجود ظرفیت عظیم دانش‌آموزی و لزوم اشنایی این عزیزان با تاریخ و تمدن و فرهنگ غنی استان انگیزه‌ای شد برای طراحی و پیشنهاد این طرح ارزشمند که امید است با اجرای موفق ان البته با همکاری آموزش و پرورش و رسانه‌های استان الگوی مثبتی برای سایر استان‌ها فراهم شود.

این مسئول تعداد اعضای هر تشکل را 20 نفر  عنوان کرد و افزود: با توجه به ظرفیت دانش‌آموزی استان در گام نخست با عضو گیری در سطح مدارس مقاطع مختلف حدود 10 هزار عضو فعال به عنوان سفرای فرهنگی یا (میراث یاران) یاوران میراث در بین خانواده‌ها محسوب می‌شوند که پل ارتباطی موثری بین مردم و میراث در راستای برنامه‌های تعریف شده در زمینه برگزاری کارگاه اموزشی، استان شناسی، آموزش صنایع دستی و راه‌اندازی موزه و نمایشگاه، برگزاری تور فعالیت می‌کنند.

مسئول امور فرهنگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان راه‌اندازی بزرگترین تشکل دوستداران میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری کشور را از برنامه‌های بعدی این اداره کل دانست که اولین اقدام آن فعالیت در زمینه نجات دریاچه هامون خواهد بود.

انتهای پیام/75005/ن/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول