اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان خبر داد

بازگرداندن 80 هکتار از اراضی ملی سمنان به بیت‎المال

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: بیش از 80 هکتار از اراضی ملی توسط مأموران یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان خلع ید و به بیت‎المال برگردانده شد.

بازگرداندن 80 هکتار از اراضی ملی سمنان به بیت‎المال

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، سیدحسن میرعماد اظهار کرد: از ابتدای سال 92 تاکنون، بیش از 80 هکتار از اراضی ملی توسط مأموران یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان خلع ید و به بیت‎المال برگردانده شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: در نیمه نخست امسال، 58 مورد خلع ید و رفع تصرف در 80 هکتار از اراضی صورت گرفته است.

میرعماد تصریح‌ کرد: در این رابطه، 64 فقره پرونده برای افراد خاطی تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شده است.

وی با بیان اینکه جنگل مهم‎ترین نعمت الهی برای انسان تلقی می‎شود، حفظ و حراست از آن به عنوان یکی از مهم‎ترین وظایف یگان حفاظت مطرح است، افزود: تخریب جنگل و قطع درختان پیامدهای زیست محیطی مانند گرمایش زمین، آلودگی هوا، بر هم زدن اکوسیستم، ایجاد سیل، توفان و خسارات فراوان دیگری به همراه دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه به شدت با متخلفان اراضی برخورد می‌شود، افزود: حضور مستمر یگان حفاظت در عرصه‌های ملی موجب شده است تا دست متخلفان در این زمینه کوتاه شود.

میرعماد با اشاره به اینکه نیروهای یگان حفاظت از ضابطان قضایی دادگستری محسوب می‌شوند، افزود: متجاوزان به عرصه‌های ملی استان سمنان توسط نیروهای یگان به پاسگاه ویژه منابع طبیعی هدایت می‌شوند.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم برای مقابله با متخلفان منابع طبیعی صورت گرفته است، افزود: در سال جاری نیز اقدامات لازم برای مقابله با این افراد صورت می‌گیرد. در راستای حفاظت از اراضی ملی، منابع طبیعی و حمایت از حقوق عمومی و پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی و منابع طبیعی با افرادی که به منظور تحصیل مال نامشروع و زمین‌خواری، مرتکب تصرف، تخریب و تجاوز به اراضی و املاک دولتی، عمومی، منابع طبیعی و انفال می‎شوند برخورد قاطع و جدی می‎شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان به دو مورد از مواد قانونی برخورد با متخلفان اشاره کرد و گفت: به استناد ماده 55 مجموعه قوانین و مقررات حقوقی وزارت جهاد کشاورزی، هر کس به قصد تصرف منابع ملی اقدام کند، به یک تا سه سال حبس تأدیبی محکوم خواهد شد. همچنین در این راستا برابر تبصره ذیل ماده 55، یگان حفاظت منابع طبیعی مأموریت دارد به محض اطلاع از هرگونه تصرف و تجاوز اراضی ملی نسبت به خلع ید و ضبط عرصه به نفع دولت اقدام و متخلف را تحت تعقیب کیفری قرار دهد.

میرعماد بر ضرورت حفظ منابع طبیعی تأکید کرد و افزود: با همکاری مردم حفاظت از منابع طبیعی گسترش می‌یابد.

وی با بیان اینکه باید حفاظت از منابع طبیعی به فرهنگ جاری جامعه تبدیل شود، یادآور شد: ضروری است فرهنگ‌سازی لازم در این زمینه با همکاری رسانه‎ها صورت گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با تأکید بر وظیفه عمومی برای حفاظت از منابع طبیعی، خاطر نشان کرد: باید همه مردم مراتع و جنگل‌ها را به‌ عنوان سرمایه‌ای ملی تلقی کنند و در حفاظت از آن به ارگان‌های ذی‌ربط کمک کنند.

انتهای پیام/2249/ی/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول