اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو انجمن MS اصفهان:

30 الی 40 درصد بیماران MS شرایط ایده‌آل دارند

عضو انجمن MS اصفهان گفت: 30 الی 40 درصد بیماران MS شرایط ایده‌ال دارند و با استفاده از تغذیه مناسب می‌توانند این بیماری را پیشگیری کنند.

30 الی 40 درصد بیماران MS شرایط ایده‌آل دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان ظهر امروز محمدرضا نجفی در جمع خبرنگاران در مورد بیماری MS اظهار کرد: MS بیماری است که در تمام دنیا در حال افزایش است و عوامل محیطی از جمله ویروس‌ها، عفونت‌ها، آلودگی هوا، سبک زندگی و استرس در بروز این بیماری نقش بسزایی دارد.

وی در مورد عوامل عفونی و محیطی ادامه داد: عوامل محیطی از قبیل عفونت‌ها، سیستم امنیتی ما را دستکاری می‌کند و بافت‌های بدن در معرض تخریب قرار می‌گیرد و می‌تواند سیستم بدن را بر هم زند.

عضو انجمن MS اصفهان گفت: سیر این بیماری در افراد متفاوت است و فردی که دچار بیماری MS است و هیچ گاه دو فردی که دچار بیماری MS هستند از نظر درمان شباهتی ندارند بنابراین سیر این بیماری قابل پیشگیری نیست و بیمارانی که برای اولین بار دچار این بیماری می‌شوند نمی‌توان تشخیص داد که به کدام سمت و سو خواهند رفت.

وی ادامه داد: ما نمی‌توانیم آمارهای دقیقی از این بیماری را ارائه دهیم و حدود  30 الی 40 درصد این بیماران در شرایط کاملا ایده‌آلی به سر می‌برند و با استفاده از تغذیه مناسب می‌توانند این بیماری را پیشگیری کنند.

نجفی در مورد آمار بیماری MS بیان کرد: آمارهایی که در اختیار مردم قرار می‌گیرد جنبه علمی ندارد و اگر آمار دقیق این بیماری را بخواهید باید فعالیت‌هایمان را در سطح گسترده‌ای برده و نشان دادن آمار واقعی چهره نگران کننده خانواده‌های ایرانی را در بردارد و بنا به شایعات گذشته که اصفهان را پایتخت MS می‌نامیدند این نظر رد شده و اصفهان به عنوان مکان اصلی تحقیقات در مورد بیماری MS در ایران است.

وی در پایان تاکید کرد: با وجود اینکه MS در ایران از خط قرمز گذشته است ولی حملات این بیماری قابل پیشگیری و حدود 70درصد از حملات MS  با داروهای خوراکی قابل کنترل است.

انتهای پیام/2301/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول