اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان خراسان رضوی:

85 درصد اقلام آرایشی به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان خراسان رضوی گفت: 85 درصد اقلام آرایشی به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود.

85 درصد اقلام آرایشی به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، پرویز فروزان‌فر در نشست خبری که ظهر امروز به مناسبت هفته سلامت در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: مشکل اصلی مربوط به کالاهای غیراستانداردی است که به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود، به خصوص در اقلام آرایشی که بسیار برای جامعه زیان‌آور است.

وی با اشاره به اینکه 85 درصد اقلام آرایشی به طور چمدانی و قاچاق وارد کشور می‌شود، تصریح کرد: این کالاهای قاچاق تقلبی هستند و 86 درصد مردم نیز اطلاعی از سلامت کالا ندارند؛ به طوری که حتی در ظاهر این کالاها ساخت کشورهای آلمان و فرانسه هستند در حالی که این اقلام در کشورهای چین، پاکستان و امارات تولید می‌شوند.

فروزان‌فر افزود: اگر کالایی در کشورهای فرانسه یا آلمان تولید شود نیز مردم همان کشور به دلیل مضراتش از آن استفاده نمی‌کنند.

*3 درصد اقلام آرایشی در کشور تولید می‌شود

وی با بیان اینکه تنها سه درصد از اقلام آرایشی در کشور تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر این مقدار نیز در حال کاهش بوده و این در حالی است که 1.5 میلیارد دلار در کشور هزینه خرید لوازم آرایشی می‌شود و واردات رسمی ما 150 میلیون دلار است.

این مسئول گفت: کشفیات پلیس در شش ماه گذشته 86 هزار قلم لوازم آرایشی قاچاق بوده که این تنها هشت درصد از واردات قاچاق این کالا است.

انتهای پیام/2202/ز20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول