اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی کشور:

نگاه تعاملی و فراملی باید در ادارات ایجاد شود

رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی کشور بر ایجاد نگاهی تعاملی و فراملی به مسئله اشتغال و اقتصاد در کشور تاکید کرد.

نگاه تعاملی و فراملی باید در ادارات ایجاد شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدرضا سپهری صبح امروز در جلسه شورای رفاه استان یزد با اشاره به چابک‌سازی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بر خلاقیت و هنر مدیران در جهت برند شدن سازمان و مدیران در نگاه جامعه و مردم تاکید کرد.

وی ضمن بررسی اقدامات صورت گرفته در استان یزد در حوزه کار و تامین اجتماعی، نتایج ارزیابی را مطلوب دانست و افزود: دولت تدبیر و امید در حال برنامه‌ریزی برای شفاف‌سازی اقدامات در یک برنامه 100 روزه است.

رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی کشور اظهار داشت: کتابچه‌هایی در مورد برنامه‌های 100 روزه تهیه شده است که در این کتابچه برنامه‌های استان‌ها نیز دیده شده است.

وی افزود: به منظور تحقق این برنامه‌ها، باید یک نگاه تعاملی و فراملی در ادارات کل وجود داشته باشد و امور ارباب رجوع در چارچوب قانون و در نخستین فرصت انجام شود.

رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی کشور تاکید کرد: در سیاست‌های جدید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شهروندگرایی به جای دولت‌محوری بسیار مورد تاکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

سپهری عنوان کرد: مدیران باید به گونه‌ای عمل کنند که در سازمان خود به نحو مطلوب و اثرگذار دیده شوند به عبارت دیگر در نگاه جامعه مخاطب به صورت برند در ذهن‌ها باقی بمانند.

وی تصریح کرد: بسیاری از ما با گذشت سال‌های بسیار زیاد، هنوز برخی از اساتید دانشگاه و یا برخی از مدیران و آموزگاران خود را به یاد داریم و از آن‌ها به نیکی یاد می‌کنیم چراکه برنامه‌ها و برخوردهای آن‌ها باعث شده تا در ذهن ما ماندگار باشند.

سپهری اظهار داشت: سیاست‌های اجرایی و برنامه‌های کاری یک مدیر خلاق و فعال نیز سبب می‌شود تا مدیر یک سازمان یا اداره در نگاه مردم و جامعه به عنوان برند انتخاب شوند.

وی یادآور شد: باید به نحوی مسائل و درخواست‌های مردم را مورد بررسی قرار دهیم که نام اداره با نام مدیر آن مجموعه همراه باشد.

سپهری، عملکرد سازمان، دقت مدیر سازمان و نگاه تعاملی و یا برنامه‌هایی که توسط آن مدیر به اجرا گذاشته می‌شود تا مسائل و مشکلات مردم، کارگران و به طور کلی یک جامعه به نحو مطلوب و در کمترین زمان پاسخ داده شود، باعث برند شدن و ممتاز شدن او است و سیاست‌های او اثرگذار و باعث رضایتمندی جامعه مخاطب می‌شود.

رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی کشور همچنین شناخت مدیران از قوانین و مقررات مرتبط با حوزه فعالیت خود را بسیار اثرگذار دانست و اظهار داشت: اگر مدیری با قوانین و مقررات به روز در حوزه کاری خود اطلاع کافی نداشته باشد در تحلیل مسائل با مشکل مواجه خواهد شد.

وی در این زمینه با اشاره به وظایف بازرسان کار اشاره کرد و افزود: اگر بازرس کار از قوانین حوزه کار همچنین قوانین مربوط به سازمان تامین اجتماعی آگاهی نداشته باشد، باعث هزینه محوری به جای ارزش‌آفرینی خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد نیز در این جلسه اظهار داشت: به منظور اجرایی شدن برنامه‌ها و اهداف اداره کل با توجه به امکانات موجود و بودجه تخصیص یافته، کمیته‌های ویژه تشکیل شده که وظایف هر حوزه را مورد بررسی قرار می‌دهند.

امرالله فلاح‌‍زاده ادامه داد: به طور مثال کمیته نظارت بر عملکرد شهرستان‌ها با حضور در محل ادارات شهرستان اقدامات انجام شده را با توجه به آمارهای ارائه شده مورد بررسی قرار می‌دهند و در صورت وجود هرگونه نقض و یا قضاوت، موارد را مورد بررسی و تذکرات لازم را ارائه می‌دهند.

وی عنوان کرد: اهداف این اداره کل را به نحوی برنامه‌ریزی کرده‌ایم که هم شاخص‌پذیر باشد و هم دارای سرعت و نتیجه بخش برای جامعه مخاطب باشد اما مسائل و مشکلاتی نیز وجود دارد که پیشنهاد می‌شود در تهران مورد بررسی و بازنگری قرار گیرد.

فلاح‌زاده با اشاره به امکانات، سرمایه انسانی، بودجه، برخی موضوعات اداری را از جمله مشکلات برشمرد و اظهار داشت: در صورت تجهیز و به‌سازی موارد می‌توان اهداف و برنامه‌های بهتری را ارائه کرد که موجب بهره‌وری بیشتر و در نتیجه ارزش‌آفرینی و رضایت‌مندی بیشتر ارباب رجوع قرار گیرد.

انتهای پیام/2464/م40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول