اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

کمک 320 میلیون دلاری واشنگتن به پاکستان در آستانه سفر «نواز شریف» به آمریکا

در آستانه سفر نواز شریف نخست‌وزیر پاکستان به واشنگتن، آمریکا مبلغ 320 میلیون دلار از محل «صندوق کمک به نیروهای ائتلافی» به این کشور پرداخت کرد.

کمک 320 میلیون دلاری واشنگتن به پاکستان در آستانه سفر «نواز شریف» به آمریکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، واشنگتن در آستانه سفر نواز شریف به پاکستان، به‌ شکل جالبی رفتار خود با این کشور را تغییر داده و کمک‌های مالی خود را به سمت دولت اسلام‌آباد روانه کرد.

طبق این گزارش، آمریکا از طریق صندوق حمایت از نیروهای ائتلافی 320 میلیون دلار به حساب دارایی پاکستان واریز کرده است.

«اسحاق دار» وزیر دارایی پاکستان در سفر اخیر خود به آمریکا خواهان از سر گرفته شدن کمک مالی آمریکا از طریق صندوق حمایت از نیروهای ائتلافی شده بود.

سخنگوی وزارت دارایی پاکستان در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای، ضمن تأیید دریافت کمک مالی از آمریکا اظهار داشت: مبلغ 320 میلیون دلار به بانک مرکزی پاکستان واریز شده که کمک بزرگی به ذخیره ارزی دولت محسوب می‌شود. وی افزود: کمک مالی آمریکا که از طریق صندوق حمایت از نیروهای ائتلافی به حساب بانک مرکزی واریز شده در نهایت در اختیار وزارت دارایی قرار خواهد گرفت.

نواز شریف قرار است فردا در رأس هیئتی عالی‌رتبه در سفری 3 روزه عازم واشنگتن شده و با مقامات این کشور از جمله باراک اوباما رئیس‌جمهور، «جان کری» وزیرخارجه، «جو بایدن» معاون رئیس جمهور آمریکا و تنی چند از اعضای کنگره آمریکا دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

روند صلح افغانستان، حملات پهپادهای آمریکایی به مناطق قبایلی پاکستان، گسترش روابط تجاری اسلام‌آباد- واشنگتن و کمک به حل بحران انرژی در این کشور از جمله محورهای این سفر عنوان شده است.

این اولین دیدار رسمی مقامات عالی‌رتبه 2 کشور پس از روی کار آمدن دولت جدید در پاکستان است.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول