اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان تربت حیدریه خبر داد

اهدای 25 سری جهیزیه به مددجویان شهرستان تربت حیدریه

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان تربت حیدریه از اهدای 25 سری جهیزیه طی دهه ولایت در این شهرستان خبر داد.

اهدای 25 سری جهیزیه به مددجویان شهرستان تربت حیدریه

هادی آریان‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تربت حیدریه اظهار کرد: تعداد 10 هزار و 600 خانوار شامل 4 هزار و 840 خانوار مددجو، 3 هزار و 487 خانوار طرح شهید رجایی و 2 هزار و 264 خانوار اقشار نیازمند زیرپوشش کمیته امداد این شهرستان هستند.

وی گفت: در حال حاضر 6 هزار و 700 نفر زیرپوشش بیمه درمانی کمیته امداد هستند و اکثر هزینه‌ها از طریق این نهاد پرداخت می‌شود.

آریان‌نژاد اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 900 نفر آموزش فنی و حرفه‌ای دیده‌‌اند و سقف وام‌های توان‌افزایی یا مشاغل خانگی 70 میلیون ریال، خوداشتغالی و خودکفایی نیز 200 میلیون ریال است.

وی گفت:‌ همزمان با دهه ولایت 30 فقره وام خوداشتغالی 100 میلیون ریالی به 30 نفر از مددجویان به مبلغ 3 میلیارد ریال از منابع امدادی و بانکی پرداخت شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان تربت حیدریه افزود: یک‌هزار و 250 دانش‌آموز، 260 دانشجو و طلبه زیرپوشش این نهاد هستند و از خدمات تربیتی و آموزشی آن استفاده می‌کنند؛ برای نخستین‌بار نیز در تربت حیدریه مددجویان خوابگاه‌های زیرپوشش کمیته امداد را با شغل آشنا کردیم که تولید قارچ، ورمی کمپوست و عسل از جمله مشاغل ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: کمیته امداد به منظور یاری رساندن به اقشار محروم و هدایت صحیح صدقات حدود 36 هزار و 552 مشترک صندوق صدقه در شهرستان تربت حیدریه دارد و 58 میلیون تومان در ماه از این محل کمک جمع‌آوری می‌شود.

به گفته این مسئول، از ابتدای سال جاری تاکنون 2 میلیارد و 900 میلیون ریال از همین طریق و 750 میلیون تومان زکات جمع‌آوری شده است.

آریان‌نژاد تاکید کرد: 16 میلیون تومان فطریه و 51 میلیون تومان کفاره نیز وصول شده است.

وی در پایان اهدای 25 سری جهیزیه به نوعروسان سادات به مبلغ 500 میلیون ریال، پرداخت وام قرض‌الحسنه به 100 نفر از مددجویان زیرپوشش به مبلغ 500 میلیون ریال، اهدای 400 سبد کالا شامل گوشت، برنج و حبوبات به سادات زیرپوشش به ارزش 585 میلیون ریال و ... را از برنامه‌های دهه ولایت عنوان کرد.

انتهای پیام/2202/ز30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول