اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان مطرح کرد

حضور دام در پارک ملی توران؛ تهدید اصلی تنوع زیستی منطقه

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: حضور دام در پارک ملی توران، تهدید اصلی تنوع زیستی منطقه است.

حضور دام در پارک ملی توران؛ تهدید اصلی تنوع زیستی منطقه

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان سمنان، در نشست مدیران ارشد دستگاه‎های اجرایی منابع طبیعی و آبخیزداری، دامپزشکی و حفاظت محیط زیست استان سمنان به منظور بررسی موانع و رفع تعارضات دامداران پارک ملی توران با مدیر پروژه یوزپلنگ آسیایی و گروهی از تشکل‎های مردم نهاد راهکارهای کنترل پیامدهای چرای دام در ذخیره‎گاه زیست‎کره توران بررسی شد.

حمید ظهرابی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان در خصوص این نشست گفت: به دلیل خشکسالی‎های اخیر و حضور بیش از حد ظرفیت دام در منطقه، تنوع زیستی پارک ملی توران در معرض تهدید قرار گرفته است که موجب شد تا در نشست مشترکی راهکار و تمهیدات قانونی لازم را برای رفع این معضل بررسی کنیم.

وی چرای دام در سراسر ذخیره‎گاه زیست‎کره را مشکل اصلی چرای دام در این منطقه برشمرد و اظهار کرد: علی‎رغم ممنوعیت چرای دام در پارک‎های ملی حتی در پارک ملی این منطقه نیز چندین سامانه عرفی از قدیم فعال بوده‎اند که حذف این سامانه‎ها از پارک ملی اولویت برنامه‎های محیط زیست است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان در ادامه افزود: پیگیری موضوع تغییر شیوه دامداری از نوع سنتی عشایری به نوع صنعتی با تسهیلاتی از جمله واگذاری زمین در مجتمع دامداری بیارجمند و معرفی جهت اخذ تسهیلات از سوی جهاد کشاورزی و دامپزشکی نیز در دست بررسی و اقدام قرار دارد.

در این جلسه، همچنین لزوم واکسیناسیون دام‎ها قبل از ورود به مناطق حفاظت شده مورد تأیید اعضا قرار گرفت.

انتهای پیام/2249/ی/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول