اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت محیط‌بانان بویراحمد

4 شکارچی کبک در منطقه حفاظت شده سیوک دستگیر شدند

رئیس یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: به همت محیط‌بانان شهرستان بویراحمد چهار شکارچی غیرمجاز کبک به همراه سه قبضه سلاح ساچمه‌زنی و تعدادی لاشه کبک در منطقه حفاظت شده سیوک دستگیر شدند.

4 شکارچی کبک در منطقه حفاظت شده سیوک دستگیر شدند

جمشید عبدی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به دستگیری تعداد چهار شکارچی غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سیوک اظهار داشت: سه قبضه سلاح ساچمه‌زنی نیز از شکارچیان متخلف کشف و ضبط شد. 

رئیس یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: شش لاشه کبک و 9 قطعه کبک زنده نیز همراه این شکارچیان کشف شد. 

عبدی‌پور با اشاره به رهاسازی کبک‌های زنده در دامان طبیعت اظهار کرد: متخلفان برای به دام انداختن کبک‌ها از کبک‌های زندانی شده در قفس استفاده می‌کنند. 

این مسئول در محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که یگان حفاظت محیط زیست استان تمام تلاش خود را برای حفاظت از مناطق تحت پوشش به کار می‌برد، اذعان داشت: شکارچیان غیر مجاز بدانند که محیط‌بانان از کوچکترین تعدی به حیات وحش نخواهند گذشت. 

 

وی افزود: شکارچیان دستگیر شده کبک پس از جریمه و پرداخت هزینه کبک‌های شکار شده تحویل مراجع قانونی می‌شوند. 

عبدی‌پور جریمه هر قطعه کبک شکار شده توسط شکارچیان غیر مجاز را 60 هزار تومان عنوان کرد. 

رئیس یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با بیان آماری تصریح کرد: بیش از 92 هزار هکتار منطقه شکار ممنوع در استان وجود دارد. 

عبدی‌پور افزود: مناطق شکار ممنوع استان شامل خرم‌ناز در شهرستان بویراحمد، پادنا در سمیرم، لار در باشت و ماغر در شهرستان بهمئی است. 

وی افزود: مناطق شکار ممنوع نیز قوانین و مقررات مربوط به خود را دارد و با شکارچیان و سودجویانی که قصد تخلف داشته باشند، برخورد قانونی می‌شود. 

این مسئول محیط زیست در ادامه با بیان این‌که ترویج و عمومی‌سازی فرهنگ محیط زیست نقش موثری در ارتقای فرهنگ زیست محیطی دارد، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین و اساسی‌ترین وظیفه ما فرهنگ‌سازی استفاده حداکثری از ظرفیت‌های فرهنگی و بهره‌گیری از سرمایه‌های اجتماعی و به میدان آوردن مردم خواهد بود. 

عبدی‌پور وجود برخی خرده‌فرهنگ‌ها در مورد شکار و نوع نگاه به حیات وحش را یکی از مشکلات پیش روی محیط زیست دانست و افزود: تا نگاه جامعه به محیط زیست درست نشود، برخی مشکلات کماکان وجود دارد. 

رئیس یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد اذعان داشت: مدارس و مراکز آموزشی نقش مهمی در این زمینه دارند و قطعا اگر در کتب درسی این مقوله به خوبی گنجانده شود نسل‌های آینده با اهمیت موضوع آشنا خواهند شد. 

انتهای پیام/82008/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول