اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

عملیات گسترده ارتش تونس علیه تروریست‌ها/بمباران مواضع سلفی‌ها توسط جنگنده‌های ارتش+فیلم

جنگنده‌های ارتش تونس مواضع گروه‌های تروریستی مسلح در غرب این کشور را بمباران کردند و نیروهای امنیتی این کشور نیز چندین مقر گروه‌های تکفیری را کشف کردند.

عملیات گسترده ارتش تونس علیه تروریست‌ها/بمباران مواضع سلفی‌ها توسط جنگنده‌های ارتش+فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس، ارتش تونس عملیات گسترده‌ای را برای مقابله با افراد مسلح در مناطق مرزی این کشور با الجزایر آغاز کرده است و جنگنده‌های این کشور منطقه کوهستانی الطله در منطقه قبلات که تندروهای مسلح در آنجا حضور دارند را به شدت بمباران کردند.

پس از این عملیات لطفی بن جدو وزیر کشور تونس به خبرگزاری فرانسه گفت که تعداد زیادی از تروریست‌ها در حملات ارتش کشته شدند.

المیادین در گزارشی با اشاره به افزایش حملات گروه‌های تندرو سلفی به نیروهای امنیتی تونس تاکید کرد که این اقدامات باعث امنیتی شدن فضای جامعه تونس شده است.

عناصر مسلح تروریستی در چهارشنبه گذشته به دو مرکز پلیس در شهر غار الدماء در استان جندوبه در نزدیکی مرز با الجزایر حمله کردند اما اوج درگیری بین نیروهای امنیتی با افراد مسلح در قبلات بوده است که در تیراندازی تروریست‌ها به نیروهای امنیتی دو نفر از جمله یک افسر بلندپایه تونسی کشته شدند.

ارتش هم در مقابل دو شبه نظامی را کشت و یکی را نیز در حالی که تلاش داشت فرار کند در قبلات دستگیر کرد، همچنین ارتش تونس تدابیر امنیتی گسترده‌ای را در غرب این کشور به اجرا درآورده و نیروهای نظامی و خودروهای زرهی تونس در این مناطق مستقر شده‌اند.

وزارت دفاع و وزارت کشور تونس به طور مشترک عملیات خود برای مقابله با شبه نظامیان مسلح را آغاز کرده‌اند که علاوه بر غرب کشور، در جنوب این کشور نیز ادامه پیدا کرده است.

خبرنگار این شبکه درباره جدیدترین تحولات میدانی در غرب تونس گزارش داد که نیروهای ارتش به چندین مقر تروریست‌ها وارد شده‌اند و مقادیر زیادی سلاح و مواد منفجره کشف کرده‌اند، همچنین ارتش چندین نفر از تروریست‌ها را نیز در همین ارتباط دستگیر کرده است.

همچنین یکی از نیروهای ارتش تونس نیز در این درگیری‌ها زخمی شده است و همزمان با این درگیری تعدادی از مخالفان دولت با برگزاری تظاهرات در مقابل وزارت کشور خواستار برخورد شدیدتر با تروریست‌ها شدند.

مخالفان دولت اخوان المسلمین در تونس، مماشات دولت این کشور با گروه‌های سلفی و همکاری با آنها در راستای اعزام نیرو به سوریه را دلیل تقویت این گروه‌ها در تونس می‌دانند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول