اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

علم‌الهدی:

بیداری اسلامی سبب بازگشت مسلمانان به هویت خود شد

امام جمعه مشهد گفت: مسلمانان در کشورهای مختلف با اقدام‌های خصمانه جریا‌ن‌های استکباری به تدریج هویت دینی خود را از دست داده بودند اما خیزش‌های اسلامی آنها را متوجه این هویت کرده است.

بیداری اسلامی سبب بازگشت مسلمانان به هویت خود شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته با توصیه مردم به تقوای الهی، نگاه دین به ثروت را به عنوان یک ابزار و وسیله تأمین معیشتی و کفایت زندگی را داشتن دانست، گفت: بهترین ثروت همان نگاه اسلام به ثروت است که در حد کفاف و عفاف می‌باشد.

وی در ادامه با بیان تعبیر مقام معظم رهبری در پیام حجم امسال که حج را عید بزرگ مسلمانان و کیمیایی معجزه‌گر خواندند، بیان داشت: این مسئله نیز قابل تحلیل و توجه می‌باشد که آثاری که حج برای افراد و جامعه اسلامی دارد، اگر حج در شرایط خودش و در تحت یک مدیریت آسمانی و ولایی اداره شود و اجرا گردد، جامعه اسلامی را مبدل به یک جامعه پیروز می‌کند.

وی گفت: دو تصویر از سوی مقام معظم رهبری در پیام حج امسال ارائه شد که تصویر نخست بیداری اسلامی و هویت‌یابی مسلمانان و تصویر دوم اطلاعات و گرفتاری‌های مختلف در کشورهای حاشیه می‌باشد.

امام جمعه مشهد اظهار کرد: اگر مسلمانان به هویت مسلمانی خود برسند، دیگر هیچ چیز مانع از تثبیت اعتلای دین و ارزش‌های آن نمی‌تواند باشد.

وی تصریح کرد: مسلمانان در کشورهای مختلف با اقدام‌های خصمانه جریا‌ن‌های استکباری به تدریج هویت دینی خود را از دست داده بودند اما خیزش‌های اسلامی آنها را متوجه این هویت کرده است.

وی در ادامه از دو راهکار و کلید که مقام معظم رهبری در پیام حج امسال در مقابل این دو تصویر نشان دادند، گفت: نخست وحدت مسلمانان، اینکه مسلمانان در این شرایط با هم یکی شوند و هر برنامه‌ای که مسلمانان را از هم جدا کند از خود دور کنند.

علم‌الهدی ادامه داد: راهکار دوم این است که مسلمانان باید دشمن‌شناس شوند که هم دشمن را بشناسند و هم عوامل دشمن را.

وی در پایان با اشاره به اینکه رسانه‌ها جمله «مرگ بر آمریکا باید حذف شود» را به یک شخصیت نسبت داده‌اند و می‌خواهند آن را لوس کنند، گفت: امام (ره) در صحیفه خود در جلد 13 به ما فرمودند که اگر همه مردم از خانه‌هایشان بیرون بیایند و فریاد مرگ بر آمریکا و اسرائیل بزنند همین فریاد‌ برای آنها مرگ را به دنبال می‌آورد.

انتهای پیام/2202/ت10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول