اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار قم مطرح کرد

نگاه ویژه شهرداری قم برای رفع مشکلات منطقه پردیسان

شهردار قم با اشاره به مشکلات متعدد موجود در منطقه پردیسان از نگاه ویژه شهرداری برای رفع سریع مشکلات این منطقه پرجمعیت قم خبر داد.

نگاه ویژه شهرداری قم برای رفع مشکلات منطقه پردیسان

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمد دلبری پیش از ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه در منطقه پردیسان قم با اشاره به اینکه مهم‌ترین دستاورد انقلاب ایران برپایی حکومت اسلامی به رهبری ولی فقیه بود اظهار داشت: ولایت فقیه نعمتی است که باید قدردان آن باشیم و در شرایط حاضر با عمل به منویات ایشان و همدلی و همراهی میان مسئولین و مردم اهداف انقلاب اسلامی را به پیش بریم.

وی با اشاره به اینکه ائمه اطهار شهر قم را حرم اهل بیت(ع) نامیده‌اند ابراز داشت: در روایات مردم قم عاشقان اهل بیت(ع) معرفی شده‌اند و این دو رکن، مسئولیت را در این شهر افزایش می‌دهد، زیرا هم مردم قم باید بدانند در چه شهری زندگی می‌کنند و هم خادمان این شهر باید بدانند در چه شهری خدمت می‌کنند.

شهردار کلانشهر قم با اشاره به رأی شورای شهر در انتخاب مجدد وی برای عهده‌دار شدن مسئولیت شهرداری قم بیان داشت: اعضای شورای اسلامی شهر با رأی خود، بار دیگر خادمی شهر قم و مردم قم را به بنده واگذار کردند و توفیق خادمی در این شهر، با رای ایشان دوباره نصیب من شد.

دلبری ادامه داد: معتقدیم که مردم ولی نعمت ما هستند و ما خادمین ایشان هستیم و هیچ چیزی بالاتر از رضایت ولی نعمت در ذهن خادم وجود ندارد، همچنین خداوند متعال رضایت خود را در رضایت مردم قرار داده است و بالاترین هدف شهرداری در دور جدید، تکریم مردم و جلب رضایت ایشان است.

وی با تاکید بر اینکه بیانات رهبر انقلاب اسلامی در سفر به قم محور فعالیت‌های مدیریت شهری در دو سال گذشته بوده است تاکید کرد: در دور جدید نیز بر آن هستیم تا با حرکت جهادی و بسیجی، این انتظارات را جامه عمل پوشانیم.

شهردار کلانشهر قم تغییر سیمای شهر را از تأکیدات رهبر انقلاب اسلامی دانست و گفت: سیمای شهر قم باید شایسته حرم کریمه اهل بیت(ع) و جایگاه این شهر در جهان اسلام باشد، وجود طلاب خارجی در این شهر به عنوان مهمان نظام اسلامی و سفیران انقلاب اسلامی به سرتاسر جهان یکی از نکات مهمی است که شهرداری قم در حد توان خود این نکته را مد نظر خواهد داشت.

دلبری با اشاره به طرح تفصیلی جدید شهر قم اظهار داشت: در طرح تفصیلی جدید برای رفع مشکل مشرف بودن ساختمان‌های بلند مرتبه به خانه‌های ویلایی، بلندمرتبه سازی به حاشیه شهر و مناطق ویژه اختصاص یافته و با وجود اینکه درآمدهای شهرداری کم خواهد شد ولی مجوز بلند مرتبه سازی در مناطق شهری داده نخواهد شد زیرا این نکته مد نظر رهبری، مراجع و مردم است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه منطقه پردیسان قم یکی از مناطقی است که مشکلاتی از قبل در آن وجود داشته است گفت: قسمتی از این منطقه توسط شهرداری و بخشی دیگر توسط وزارت مسکن و شهرسازی اداره می‌شود و همین مسئله موجب ایجاد مشکلاتی شده است که در این خصوص جلساتی با حضور استاندار و مسئولین وزارت مسکن و شهرسازی برای انتقال مدیریت به صورت کامل به شهرداری برگزار شده است و ان‌شاء‌الله این مسئله به زودی محقق خواهد شد.

شهردار قم با اشاره به سابقه 17 ساله ساخت و ساز در منطقه پردیسان قم ادامه داد: ضمن احترام به زحمات عزیزانی که در مسکن و شهرسازی چنین کاری را انجام دادند، باید گفت نوع نگاه ایشان در ساخت و ساز، موجب ایجاد مشکلاتی شده است.

دلبری افزود: به عنوان نمونه قسمتی از مسئله ضعف در حمل و نقل و ترافیک این منطقه به ضعف مدیریت شهرداری باز می‌گردد که در صدد رفع آن هستیم ولی بخش دیگری از آن به نبود ظرفیت و کم بودن عرض خیابان‌ها باز می‌گردد که طی 15 سال قبل احداث شده است و گسترش و تعریض آن‌ها نیز بسیار سخت است، زیرا آپارتمان‌های متعددی در حاشیه آن‌ها ساخته شده است و به این راحتی امکان تعریض وجود ندارد.

شهردار قم در پایان با تاکید بر اینکه نگاه ویژه‌ای به پردیسان برای حل سریع مشکلات آن داریم خاطر نشان کرد: برنامه شهرداری این است که شهری اخلاق مدار، شاد و پیش رو در مسائل شهری به همراه شهروندانی، آگاه، مسئولیت پذیر و بهره‌‌مند از کارمندانی متعهد و سرشار از روحیه خدمت به مردم داشته و خدمتگزار زائرین عزیز و مجاورین کریمه اهل بیت(س) باشیم.

انتهای پیام/78009/ر40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول