اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

وزیر کشور تونس: انصارالشریعه عامل ترورهای اخیر است

وزیر کشور تونس در پی ترور دو تن از نیروهای گارد ملی این کشور به دست عناصر مسلح تاکید کرد: انصار الشریعه عامل ترورهای اخیر در تونس است و نیروهای امنیتی در مناطق غربی تا مرز الجزایر در آماده باش به سر می برند.

وزیر کشور تونس: انصارالشریعه عامل ترورهای اخیر است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، لطفی بن جدو، وزیر کشور تونس گفت که گروه انصار الشریعه در پس اقدامات عناصر تروریستی است که دیروز پنجشنبه علیه نیروهای امنیتی مرتکب شدند و به کشته شدن دو تن از نیروهای گارد ملی منجر شد.

وزارت کشور تونس در بیانیه ای تاکید کرد: بر اثر تیراندازی شدید از سوی عناصر تروریستی مسلح در جریان گشتی امنیتی در شهر قبلاط در استان باجه در غرب این کشور دو تن از نیروهای گارد ملی کشته شدند و یک تن دیگر زخمی شد.

وزارت کشور تونس گفت که عملیات امنیتی و نظامی برای دستگیری این گروه ادامه دارد.

بن جدو در ملاقات با مامور پلیسی که در عملیات گروه تروریستی زخمی شده بود گفت:سازمانی که وزارت کشور تونس با برگزاری سومین کنفرانس سالیانه آنها مخالفت کرد در پس این حمله هستند.

منظور وزیر کشور گروه انصار الشریعه بود که تونس آن را تروریستی خوانده و سرکردگی آن را ابوعیاض شخصی فراری به خارج از کشور برعهده دارد.

وی افزود: نیروهای امنیتی به منزلی در قبلاط حمله کردند که تروریست ها در آنجا مخفی شده بودند و مقادیر زیادی مواد منفجره در آنجا نگهداری شده بود.

نیروهای امنیتی تونس همچنان در شهر قبلاط و مناطق همجوار در تعقیب عناصر تروریستی فراری هستند.

نیروهای امنیتی الجزایر نیز تدابیر امنیتی در گذرگاه مرزی اولاد مومن با تونس را تشدید کرده تا مانع نفوذ این تروریست ها به خاک الجزایر شود.

وزیر کشور تونس شمار تروریست هایی که در کوهستان های نزدیک به این منطقه مخفی شده اند بین 20 تا 25 تن هستند که از سوی یگان های ارتش و امنیت تونس در محاصره هستند.

 در پی حملات عناصر مسلح تروریستی در چهارشنبه گذشته به دو مرکز پلیس در شهر غار الدماء در استان جندوبه در نزدیکی مرز با الجزایر نیز ،یگان های مهمی از گارد ملی و ارتش تونس نیز به شهر همجوار الکاف در شمال غرب این کشور حرکت کردند.

یگان هایی از ارتش الجزایر از ماه ها پیش اقدام به گشت زنی و بمباران در مناطق کوهستان های الشعانبی در استان القصرین نزدیک مرز الجزایر کرده اند جایی که عناصری مسلح وابسته به گروه انصار الشریعه که در ترورهای سیاسی و کشته شدن 9 سرباز در جولای گذشته دست دارند در آنجا مخفی هستند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول