اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مراجع عظام تقلید

مراسم چهلمین روز درگذشت آیت‌الله طاهری خرم‌آبادی در قم برگزار شد

مراسم چهلمین روز درگذشت آیت‌الله طاهری خرم‌آبادی با حضور مراجع عظام تقلید در مسجد اعظم قم برگزار شد.

مراسم چهلمین روز درگذشت آیت‌الله طاهری خرم‌آبادی در قم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در این مراسم که پنج‌شنبه شب پس از اقامه نماز مغرب و عشا در مسجد اعظم برگزار شد آیات عظام جوادی آملی، علوی گرگانی ،شبیری زنجانی و بروجردی و نیز آیات محسنی گرکانی رئیس دیوان عالی کشوری، مومن، امینی، حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، سید احمد خاتمی، اعضای جامعه مدرسین، اعضای دفتر مقام معظم رهبری، نماینده آیت‌الله وحید خراسانی، نماینده آیت‌الله سبحانی، بیوت مراجع تقلید و مسئولان استان‌های قم و لرستان حضور داشتند.

در ابتدا آیاتی چند از کلام‌الله مجید قرائت شد و پس از آن یکی از مداحان اهل بیت(ع) به مداحی پرداخت.

آیت‌الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران و سخنران این مراسم با بیان اینکه انسان‌های هوشمند جان و مال خود را جز در راه خدا و برای او معامله نمی‌کنند گفت: خداوند ایمان و اموال بندگانش را در اختیار دارد و بهترین خریدار آنهاست.

صدیقی؛ حوزه علمیه، مراجع تقلید و بالاتر از همه ولایت فقیه را از بزرگ‌ترین نعمت‌هایی دانست که خدا در اختیار ملت ایران نهاده است و افزود: ولایت فقیه در حقیقت عمود استقلال و تمامیت ماست و تحفه‌ای الهی محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی با خون هزاران شهید آبیاری شده و به اینجا رسیده، بنابراین نباید اجازه دهیم جامعه دو قطبی شود زیرا بدترین نگرانی آن است که قطبی در برابر ولایت بایستد و کشوری مانند مصر ساخته شود؛ راهکار اساسی در این شرایط دنباله‌روی از خط توحید و ولایت است.

به گزارش خبرگزاری فارس؛ آیت‌‌الله‌ سید حسن‌ طاهری‌ خرم‌آبادی‌ در یکم خرداد ماه‌ 1317 هجری‌ شمسی‌ در خرم‌آباد به‌ دنیا آمد؛ پدرش‌ مرحوم‌ حاج‌ سید حیدر طاهری‌ خرم‌آبادی‌ از شاگردان‌ برجستة‌ مرحوم‌ آیت‌الله‌ حاج‌ شیخ‌ عبدالکریم‌ حائری‌ یزدی‌ و از دوستان‌ نزدیک‌ حضرت‌ امام‌(ره‌) و آیت‌الله‌ گلپایگانی‌(ره‌) بود.

آیت‌الله‌ طاهری‌ خرم‌‌آبادی‌ تحصیلات‌ خود را در یکی‌ از دبستانهای‌ خرم‌‌آباد پی گرفت و پس از آن به مدرسه‌ علمیه‌ کمالیه‌ رفت‌ و پس از مهاجرت به قم از محضر اساتیدی چون امام خمینی(ره) و مکارم‌ شیرازی‌ بهره برد.

از جمله فعالیت‌های علمی و فرهنگی وی می‌توان به نگارش کتاب‌های رسالة‌ فی‌ صله‌ الرحم‌ و قطعیتها، مسألة‌ ولایة‌ الفقیه‌ فی‌ کلام‌ الشیخ‌ الانصاری‌، اسلام‌ و مسائل‌ اجتماعی‌ و جهاد در قرآن‌ اشاره کرد.

آیت‌الله طاهری خرم‌آبادی علاوه بر تحصیلات حوزوی به فعالیت‌های سیاسی نیز روی آورد. سال‌ها مبارزه با رژیم شاهنشانی و پس از آن هم خدمت در نظام اسلامی جزو این بخش از زندگی این عالم مجاهد محسوب می‌شود.

از جمله سمت‌های وی در دوران پس از پیروزی انقلاب می‌توان به عضویت‌ در مجلس‌ خبرگان‌ قانون‌ اساسی‌ به‌ نمایندگی‌ از مردم‌ لرستان‌، عضویت‌ در جامعه‌ مدرسین‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌، نمایندگی‌ امام‌ در امور حج‌ و زائران‌ بیت‌الله‌ الحرام‌، نمایندگی‌ حضرت‌ امام‌ در سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامی‌ در سال‌ 1360، نمایندگی‌ امام‌ در پاکستان‌، عضویت‌ در مجلس‌ خبرگان‌ رهبری‌ و عضویت‌ در هیئت‌ رئیسة‌ آن‌ و امامت‌ جمعه‌ موقت‌ تهران‌ با حکم‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌ اشاره کرد.

آیت‌الله‌ طاهری‌ خرم‌‌آبادی‌ در تاریخ 16 شهریور 1392 دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.

انتهای پیام/78004/ط40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول