اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

یک روزنامه پرتیراژ جمهوری چک:

دستگاه‌های امنیتی غرب نگران بازگشت تروریست‌های خارجی به اروپا هستند

یک روزنامه پرتیراژ جمهوری چک نوشت: رسانه‌های غربی پس از گذشت، بیش از یک سال اکنون گروه‌های مسلح در سوریه را «گروه‌های تروریستی» توصیف می‌کنند و سرویس‌های امنیتی غربی نگران بازگشت تروریست‌های خارجی از سوریه به اروپا هستند.

دستگاه‌های امنیتی غرب نگران بازگشت تروریست‌های خارجی به اروپا هستند

به گزارش فارس، روزنامه هالو نوینی جمهوری چک امروز نوشت: دولت سوریه از بیش از یک سال پیش قاطعانه تاکید کرد که با تروریست‌های خارجی جنگ می‌کند در حالی که رسانه‌های غربی آن زمان این توصیف دولت سوریه را به استهزا گرفتند و امروز همین رسانه‌های غربی شروع به استفاده از این اصطلاحات کرده‌اند.

این روزنامه افزود: اولین تروریست‌هایی که خود را به سوریه رساندند از لیبی و از طریق ترکیه که ورود آنها را تسهیل کرده بود آمده بودند. ترکیه‌ای که پس از آن نیز اقدام به تسهیل ورود بقیه تروریست‌های خارجی به سوریه کرد.

این روزنامه نوشت: اکنون بیشتر تروریست‌ها از تونس، لیبی، عربستان، مصرف، قفقاز، چچن و همچنین از کوزوو و بوسنی هرزگوین و از برخی کشورهای اروپایی و غربی هستند.

هالو نوینی آورده است: اوضاع کنونی در سوریه فرماندهان سرویس‌های امنیتی غربی را نسبت به بازگشت برخی از این تندروها به کشورهای غربی نگران ساخته زیرا ممکن است آنها پس از بازگشت به کشورهای اروپایی در این کشورها اقدام به تاسیس گروهک‌های تروریستی وابسته به القاعده کنند.

این روزنامه جمهوری چک نوشت: درگیری بزرگ موجود بین گروه‌های تروریستی در سوریه نتیجه منطقی اختلافات بین آنها و بین کشورهایی است که از آنها حمایت می‌کنند و هدف اصلی این کشورها تضعیف سوریه و وارد ساختن آسیب بیشتر به زیربناهای آن است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول