اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی:

اساس ورزش در نظام جمهوری اسلامی بر پایه اخلاق است

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی، اساس ورزش در نظام جمهوری اسلامی را بر پایه اخلاق‌مداری عنوان کرد.

اساس ورزش در نظام جمهوری اسلامی بر پایه اخلاق است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، علی روشن بعد از ظهر امروز در مجمع انتخاباتی رئیس هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای خراسان شمالی با تأکید بر اینکه این ویژه ورزشی در نظام اسلامی را نسبت به سایر کشورها متمایز کرده است، اظهار داشت: در این بین ورزش باستانی یک ورزش با منش و فرهنگ ما درآمیخته که بایستی از ظرفیت آن برای اشاعه ورزش پهلوانی و جذب افراد استفاده شود.

وی با بیان اینکه برخی برای منصب، برخی برای ثروت و برخی هم برای مطرح شدن به ورزش روی می‌آورند، ادامه داد: آنچه که دین ما در عرصه ورزش تأکید داشته، اخلاق پهلوانی بوده که نباید از آن غفلت کرد.

روشن اظهار امیدواری کرد تا قهرمانان با منش پهلوانی در عرصه‌ها حضور یافته و این توصیه آموزه‌های دینی را متجلی سازند.

وی با قدردانی از خدمات و تلاش‌های سید منصور آل نبی رئیس سابق این هیئت در استان اظهار کرد: ما ورزش خود را مدیون افرادی می‌دانیم که برای اشاعه ورزش پهلوانی تلاش کرده و این تلاش‌ها انشاءالله خیر و برکت شده است.

رئیس سابق هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای خراسان شمالی نیز با اشاره به اقدامات خود طی مدت مسئولیت، ابراز داشت: به منظور ترویج این رشته ورزشی از مقاطع مهدکودک‌ها کار را از بجنورد آغاز کرده و حتی برای کودکان میل، شنو متناسب تأمین شد و اقدامات استعدادیابی با مشارکت آموزش و پرورش پیش رفت.

سیدمنصور آل نبی تصریح کرد: در بخش زیرساختی نیز در دوران مسئولیت استانداری محمدحسین جهانبخش 12 مصوبه ساخت زورخانه گرفته شد که تاکنون هشت زورخانه اجرایی شده که یک مورد در گرمه و یک مورد در فاروج تکمیل و آماده افتتاح شده است.

وی اظهار امیدواری کرد تا ساخت چهار زورخانه مصوب نیز در آینده نزدیک با تأمین اعتبار اجرایی شود.

به گفته آل نبی، یک زورخانه مربوط به شهرداری هم که در سال گذشته توسط شهرداری کلنگ‌زنی شده اکنون به خاطر مشکلات با میراث فرهنگی استان معطل مانده است.

وی با بیان اینکه فضای زورخانه‌ای خراسان شمالی اکنون نسبت به قبل 500 درصد رشد داشته است، یادآور شد: این زورخانه‌ها به تجهیزات خوبی نیز مجهز شدند.

رئیس سابق هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای خراسان شمالی، شمار ورزشکاران بیمه شده این هیئت را نیز در استان 380 ورزشکار عنوان کرد و گفت: استعدادهای خوبی همچون محمدحسین محمدی که موفق به دریافت بازوبند پهلوانی در مسابقات بین‌المللی شده در این استان وجود دارد.

* آگاهی یافته ورزشکاران باستانی کار از قوانین و آیین نامه‌ها ضرورت دارد

رئیس جدید هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای خراسان شمالی نیز در این مجمع با اشاره به اینکه سه اصل صداقت، شجاعت و برنامه ریزی برای پیش بردن کارها در این هیئت به عنوان محور قرار می‌گیرد، گفت: به طور حتم آگاهی یافتن ورزشکاران باستانی کار از قوانین و آیین نامه‌ها نیز در این بین یک ضرورت است.

امین مهرجردی اظهار کرد: به همین خاطر دوره‌های آموزشی مختلفی را با مساعدت فدراسیون در استان برگزار خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه مجموعه ورزشکاران زورخانه‌ای در استان از لحاظ سواد و دانش و همچنین تمکن وضعیت خوبی را دارند، گفت: البته تأمین منابع مالی برای برگزاری مسابقات، آموزش‌ها با ورود برخی شرکت‌ها و اسپانسرها امری ضروری است.

انتهای پیام/63002/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول