اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تکرار / رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس نهم:

5+1 با لغو تحریم‌ها علیه ایران صداقت خود را اثبات کند

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: لغو تحریم‌های بی‌منطق و نا‌حق علیه ملت ایران تا جلسه آتی مذاکرات در ژنو می‌تواند بهترین راه اثبات صداقت گروه 5+1به نظام و ملت ایران باشد.

5+1 با لغو تحریم‌ها علیه ایران صداقت خود را اثبات کند

حجت‌الاسلام احمد سالک کاشانی در گفت‎‌و‌گو با خبرنگار سیاسی فارس در اصفهان پیرامون مذاکرات دو روزه ژنو و چگونگی روند حرکتی دیپلماسی کشور‌های امریکایی ـ اروپایی درمقابل ایران اظهار کرد: در اصل مذاکرات هسته‌ای با 1+5 با توجه به تغییر سیاستی که در انتخاب افراد مذاکره‌کننده صورت گرفت، باید همواره روند حفظ منافع ملی و حق هسته‌ای ایران در نظر گرفته شود.

وی اضافه کرد: برای تیم شورای عالی امنیت ملی به عنوان تیم مذاکره‌کننده در گذشته و تیم وزارت خارجه کشور به عنوان تیم مذاکره‌کننده فعلی باید حفظ منافع ملی و حق هسته‌ای ایران هدف اصلی باشد، کما اینکه در سخنان آنها نیز این امر مورد توجه بوده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس نهم تصریح کرد: ماهیت مذاکرات از چند بعد قابل توجه است، نخست آنکه جمهوری اسلامی ایران  به میزانی از قدرت منطق، علم و اشراف اطلاعاتی نسبت به وضعیت خود و جهان برخوردار است که ابایی از گفتن حقایق جهانی برای حفظ منافع ملتش ندارد.

وی افزود: عمل کردن براساس گفتمان منطقی، علمی و با توجه به اشراف اطلاعاتی و آماری توسط ایران نکته دوم است که این موضوع و موضع برای ایران در جهان بسیار حائز اهمیت بوده و ایران باید درصدد حفظ آن باشد.

سالک تاکید کرد: آمریکا و کشورهای اروپایی امروز در چنان بن‌بستی قرار گرفته‌اند که تلاش می‌کنند با حفظ ابر‌قدرتی خود از آن نجات پیدا کنند و به این نتیجه رسیده‌اند که تنها راه برون‌رفت خود از این بن‌بست ایجاد ارتباط با ایران در سطوح عالی است.

وی ادامه داد: کشور‌های اروپایی و گروه 1+5 امروز به این نتیجه رسیده‌اند که یکی از راهکار‌های مذاکره با شخصیت‌های عالی نظام ایران کانال گروه 1+5 است و مذاکرات هسته‌ای با ایران بهترین بهانه و شکل ممکن گفتمان با ایران در سطح عالی و بین‌المللی برای آنها محسوب می‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز کشور‌های آمریکایی و اروپایی در موضع ضعف هستند و جهان با وجود چالش‌ها و بحران‌های مالی و اجتماعی زیاد شاهد فروپاشی آنها است.

وی اظهار کرد: روند مذاکرات ایران با گروه 1+5 به صورتی پیش رفته است که کشور‌های گروه 1+5 ابرقدرتی و حق غنی‌سازی 20 درصدی اورانیوم ایران را پذیرفته‌اند و خواستار توقف روند بیشتر غنی‌سازی توسط ایران هستند، چراکه می‌دانند ملت و دانشمندان ایرانی فعل خواستن را به خوبی صرف می‌کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس نهم در پایان خطاب به سران کشور‌های گروه 1+5 اعلام کرد: صداقت بهترین راه برای رفع مشکلات فی‌مابین است و لغو تحریم‌های بی‌منطق و ناحق علیه ملت ایران تا جلسه آتی مذاکرات در ژنو می‌تواند بهترین راه اثبات صداقت آنها به نظام و ملت ایران باشد.

انتهای پیام/63001/غ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول