اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار مشهد اعلام کرد

منابع مالی نیاز فعلی شهرداری/ لزوم برنامه‌ریزی برای یک میلیون حاشیه‌نشین

شهردار مشهد با اشاره به اینکه نیاز اصلی امروز ما منابع مالی است، گفت: رشد جمعیت حاشیه‌نشین ناشی از کم‌کاری همه دستگاه‌ها است که باید برای آن برنامه‌ریزی کرد.

منابع مالی نیاز فعلی شهرداری/ لزوم برنامه‌ریزی برای یک میلیون حاشیه‌نشین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از مشهد، سید صولت مرتضوی در مراسم تودیع و معارفه شهردار مشهد که ظهر امروز در ساختمان صبای صداوسیما برگزار شد، اظهار داشت: برخی دوستان پس از قبول این سمت توسط بنده به دنبال منصرف کردن من با توجه به رکود و تورم بودند که من قبول نکردم و کارم را با جدیت آغاز خواهم کرد.

شهردار مشهد با اشاره به اینکه نرخ رشد جمعیت مشهد در 10 سال اخیر 2.1 درصد بوده، افزود: مشهد با توجه به جمعیت فعال و پویای 20 تا 30 سال، مهم‌ترین نیازمندی‌ها را دارد و این در حالی است که جمعیت این شهر حدود سه میلیون نفر است و دارای گستره‌ای 30 هزار هکتاری با 6 هزار هکتار بافت فرسوده است که متاسفانه یک میلیون نفر هم جمعیت حاشیه‌نشین دارد.

وی ادامه داد: مدیریت شهری مشهد باید دارای نگاهی کاملاً فنی و عالمانه و با خرد جمعی باشد؛ همچنین استفاده از کارشناسان خبره و بسیج تمام امکانات ملی و منطقه‌ای باید در اولویت قرار گیرد.

مرتضوی خاطرنشان کرد: من خدمات گذشته را ارج می‌نهم اما نیاز اصلی امروز ما منابع مالی است که متاسفانه با توجه به وضعیت اقتصادی دولت باید از فکر اعتبارات دولتی بیرون بیاییم و این منابع تنها با کمک همگان و بسیج امکانات میسر می‌شود.

شهردار مشهد با بیان اینکه جمعیت جوان امروز نیاز به سه عامل اساسی دارد، اضافه کرد: اشتغال، مسکن و ازدواج سه نیاز اساسی جوانان امروز است و در مدیریت شهری نمی‌توانیم فارغ از مشکلات اجتماعی رو به جلو حرکت کنیم.

وی بیان داشت: متوسط رشد جمعیت ایران در سرشماری سال 90 یک و نیم درصد بود در حالی که رشد مشهد 17 درصد است که ناشی از رشد جمعیت حاشیه‌نشین و کم‌کاری همه دستگاه‌ها است که بخشی از آن مربوط به سکونتگاه‌های غیررسمی و بخشی دیگر نیز شکاف طبقاتی است و البته نمایندگان مجلس باید به این موضوع رسیدگی کنند.

وی در پایان اظهار داشت: شورای شهر مشهد کوچکترین خادم را به بزرگترین خدمت انتخاب کرد و من در ابتدا مایل به قبول این سمت نبودم و با اصرار دوستان قبول کردم.

انتهای پیام/2202/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول