اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس برنامه کودکان شبکه بهداشت دماوند:

مرگ و میر کودکان تا سال 2015 باید 75 درصد کاهش یابد

کارشناس برنامه کودکان شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند گفت: هدف اصلی از اجرای برنامه کودکان کمک به کاهش 75 درصدی مرگ و میر کودکان، براساس اهداف توسعه هزاره سوم تا سال 2015 است.

مرگ و میر کودکان تا سال 2015 باید 75 درصد کاهش یابد

شهربانو موسوی امروز در حاشیه جلسه آموزش تغذیه کودکان ویژه مربیان مهدها در شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند در گفت‏‌و‏گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران افزود: همه کشورهای جهان نسبت به کاهش مرگ و میر کودکان متعهد هستند و براساس اهداف هزاره سوم، باید میزان مرگ و میر کودکان تا سال 2015 تا 75 درصد کاهش یابد.

وی اضافه کرد: شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند نیز به سهم خود، در رسیدن کشور به این هدف، برنامه‌‏ریزی‏های لازم را انجام داده است.

موسوی گروه هدف برنامه کودکان شبکه بهداشت را کودکان زیر هشت سال با نگاه ویژه به گروه سنی زیر پنج سال خواند و تصریح کرد: نخستین و مهم‏ترین بحث در این خصوص، بهداشت محیط کودک اعم از منزل و مهد کودک است.

ایمنی اسباب‏ بازی‏های کودکان رعایت شود

کارشناس برنامه کودکان شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند همچنین به لزوم ایمنی اسباب‏ بازی‏های کودکان اشاره و اظهار کرد: مهدکودک‏‌ها باید طبق دستورالعمل‏‌های ارائه شده، استاندارد و ایمنی اسباب بازی‏ها را رعایت کنند.

موسوی به سرکشی از مهدها و نظارت بر بهداشت محیط در این مکان‏‌ها اشاره و بیان کرد: در این سرکشی‏‌ها، همچنین به گزارشاتی مبنی بر اتفاقات ایمنی یا بهداشتی در مهدها رسیدگی خواهد شد.

وی همچنین ویزیت رایگان دندان‏‌های کودکان مهدها را از برنامه‏‌های هفته ملی کودک برشمرد و افزود: در این ویزیت‏‌ها، کودکانی که نیاز به رسیدگی دندان‏پزشکی داشتند، شناسایی شده و با تشکیل پرونده، اولیا موظف به رسیدگی به آنها شدند.

برگزاری برنامه‏‌های آموزشی با اولویت پیشگیری از بیماری مادر و کودک

کارشناس برنامه کودکان شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند با اشاره به ارتباط مستقیم مادران دارای کودک زیر دو سال با مراکز بهداشت تصریح کرد: مراکز بهداشت موظف به برگزاری برنامه‏‌های آموزشی با اولویت پیشگیری از بیماری مادر و کودک و مرگ و میر کودکان هستند.

وی با بیان اینکه در همه برنامه‏‌ها و بروشورهای آموزشی تأکید بر این است که کودک آسیب‏‌دیده یا بیمار، توسط آمبولانس اورژانس به بیمارستان منتقل شود، گفت: در این صورت، زمان طلایی درمان توسط متصدیان کمک‏‌های اولیه و امکانات آمبولانس از دست نرفته و احتمال بهبودی کودک افزایش می‏‌یابد.

انتهای پیام/2568/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول