اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه نیشابور:

اتمام شبستان بقعه امامزاده حسن(ع) نیازمند 2 میلیارد ریال اعتبار است

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه نیشابور گفت: شبستان بقعه امامزاده حسن(ع) شهر فیروزه با کمک شهرداری در حال ساخت است که برای اتمام مرحله اول آن به حدود دو میلیارد ریال اعتبار دیگر نیازمندیم.

اتمام شبستان بقعه امامزاده حسن(ع) نیازمند 2 میلیارد ریال اعتبار است

حجت‌الاسلام محمد ذاکری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور، از مسئولان استانی و کشوری درخواست کرد با ایجاد اداره یا نمایندگی اوقاف در شهرستان جدیدالتاسیس فیروزه موافقت کنند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر شهرستان فیروزه فاقد اداره یا نمایندگی اوقاف و امور خیریه است و شهروندان آنجا برای انجام امور اداری و مالی خود مجبورند به شهرستان نیشابور سفر کنند.

این مقام مسئول محلی در عین حال گفت: در کل آن شهرستان 38 موقوفه، 36 رقبه و هفت بقعه متبرکه وجود دارد.

ذاکری ادامه داد: با عدد مذکور قانون‌های تقسیمات کشوری و خدمات اداری اجازه تاسیس واحد تشکیلاتی را در فیروزه نمی‌دهند ولی باید مسئولان کشوری به فکر ارائه خدمات بهتر برای شهروندان شهیدپرور و حماسه‌ساز فیروزه‌ای باشند.

وی یادآور شد: بیش از یک پنجم بقاع متبرکه شاخص و موقوفات شهرستان نیشابور در بخش در حال ارتقا به شهرستان زبرخان قرار دارد که بارها مردم و مسئولان آنجا به ویژه ائمه جمعه چهارگانه شهرهای قدمگاه، دررود، خرو و روستای بزرگ اسحاق‌آباد و بخشداری زبرخان و شوراهای منطقه خواهان ایجاد نمایندگی اوقاف و امور خیریه در پرجمعیت‌ترین بخش خراسان رضوی بوده‌اند.

وی اضافه کرد: در مذاکره با نمایندگان مجلس و فرماندار ویژه شهرستان و اداره‌کل اوقاف استان درخواست این نمایندگی را در بخشِ در حال ارتقاء زبرخان داده‌ایم.

انتهای پیام/2202/ق20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول