اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

المنار: انفجارهای تروریستی در عراق کار ترکیه و عربستان است

انفجارهای تروریستی و سریالی این روزها در کشور عراق از سوی عربستان و ترکیه با هدف سرپوش گذاشتن بر شکست‌شان در سوریه و به منظور تقسیم عراق و ضربه زدن بر ارتش این کشور به وقوع می‌پیوندد.

المنار: انفجارهای تروریستی در عراق کار ترکیه و عربستان است

به گزارش فارس به نقل از روزنامه المنار، جنایت‌هایی که این روزها در حق مردم سوریه روی می‌دهد و انفجارهایی که در شهرهای عراق بیشتر شده است، واکنش عربستان و ترکیه به شکستشان در توطئه براندازی نظام سوریه و اجرای برنامه‌ها و نقشه‌های آمریکا در خاک سوریه است.

محافل سیاسی مختلفی در بیش از یک کشور به المنار گفتند که بر اساس اسناد و اطلاعات موثق عربستان و ترکیه در وقوع انفجارهای تروریستی اخیر در شهرهای عراق دخالت مفتضحانه‌ای داشته‌اند. به گونه‌ای که این دو کشور اقدام به جذب تروریست و آموزش آنان در پادگان‌های ویژه و سپس اعزامشان به عراق برای انجام عملیات تروریستی علیه شهروندان، نیروهای ارتش و امنیتی می‌کنند و این اقدامات با هدف تقسیم عراق که نقش موثری در صحنه منطقه‌ای دارد، صورت می‌گیرد.

این منابع اعلام کردند که شخصیت‌های عراقی که مورد حمایت عربستان و ترکیه هستند در انفجارهای تروریستی در عراق و ریختن خون مردم دست دارند که در حقیقت آنان همان شخصیت‌های مخالف با دولت بغداد هستند.

از جمله این افراد «طارق الهاشمی» معاون فراری نخست وزیر عراق است که به خارج از این کشور فرار کرده است و در راستای سیاست خصمانه‌اش علیه ملت عراق با سازمان‌هایی که امنیت، ثبات و شکوفایی را برای عراق نمی‌خواهند، همکاری دارد.

به گفته این محافل سیاسی،گروه‌های تروریستی فعال در عراق وابسته به سرویسی اطلاعاتی در منطقه هستند و همه برای یک هدف کار می‌کنند و آن اینکه همه در صدد تقسیم عراق و متلاشی کردن ارتش این کشور هستند همانند چیزی که این روزها برای مصر و سوریه به وقوع پیوسته است.

کارشناسان امور منطقه معتقدند سیاست اردوغان و حکام سعودی در حمایت از تروریسم علیه کشورهای همسایه به خودشان بازمی‌گردد، چرا که عربستان و ترکیه به تروریست‌ها اجازه دادند وارد خاک عراق و سوریه شوند اما مرزهایشان از نفوذ تروریسم به داخل خاک کشورشان هرگز ایمن نخواهد بود.

این کارشناسان گفتند: ترکیه ممکن است به مداخله نظامی در سوریه دستاویز شود به بهانه اینکه تروریست‌ها امنیت ترکیه را تهدید می‌کنند بنابراین آنکارا امیدوار به حمایت کشورها از این مداخله نظامی است تا تلاش‌های سیاسی برای حل بحران سوریه را ناکام گذارد و مانع از هم پاشیدن ارتش آزاد شود.

این کارشناسان گفتند: مواضع کنونی ترکیه علیه امت عربی خصمانه است زیرا در اجرای طرح صهیونیستی-آمریکایی در دمشق و قاهره شکست خورده است و اکنون به هر طریقی به دنبال جبران شکست خود در مصر است، رفتارهای ترکیه علیه ملت سوریه و ملت مصر دروغ بودن ادعاهای اردوغان در پیش گرفتن سیاست اخلاقی را ثابت کرد.

در همین راستا منابع آگاه به المنار گفتند: معارضان دولت عراق بر این باورند که ریختن خون مردم بی گناه کشورشان و ادامه آن فرصتی برای آنان است تا بتوانند به قدرت دست یابند و پس بعد از رسیدنشان به قدرت، عربستان و ترکیه دست از اقدامات تروریستی علیه عراق بر می‌دارند، تا اینگونه استنباط شود که  شخصیت‌های معارض عراقی توان توقف عملیات تروریستی را در عراق داشته‌اند.

این منابع گفتند: برخی کشورهای همسایه عراق به ثروت‌های این کشور طمع کرده‌اند به همین دلیل به دنبال تقسیم عراق و بهره گیری از ثروت آن هستند به همین دلیل عربستان و ترکیه مرزهای خود را برای ورود سلاح و مال و تروریست به خاک عراق باز گذاشته‌اند تا خون شمار بیشتری از مردم این کشور ریخته شود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول