اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط ستاد احیای آیین حضرت ابراهیم (ع) ابرکوه

1.5 تن گوشت قربانی در بین نیازمندان ابرکوه توزیع می‌شود

همزمان با عید سعید قربان و به همت ستاد احیای آیین حضرت ابراهیم(ع) ابرکوه، یک و نیم تن گوشت قربانی در بین نیازمندان شهرستان توزیع می‌شود.

1.5 تن گوشت قربانی در بین نیازمندان ابرکوه توزیع می‌شود

مسئول این ستاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ابرکوه اظهار داشت: امسال و تا ساعت 10 صبح امروز، حدود یک و نیم تن دام خریداری شده توسط این ستاد که با همت خیران تدارک دیده شده، ذبح شده و در حال بسته بندی برای توزیع در شهرستان است.

علی‌اکبرقیومی بیان کرد: این اقدام برای نخستین بار در سال 1385 و همزمان با این روز توسط گروهی از خادمان مسجد امام حسین(ع) درب قلعه ابرکوه به منظور احیای سنت الهی قربانی کردن و برگزاری باشکوه مراسم این عید بزرگ انجام شد.

وی ادامه داد: هدف از این کار به اشتراک گذاردن کمک‌های نقدی خود و قربانی کردن دو راس گوسفند به نیازمندانی بود که غالباً در اطراف مسجد ساکن بودند.

قیومی بیان کرد: به مرور و طی سال‌های بعد، این کار به صورت سنتی شهرستانی درآمد و امروز در تمام مراحل این کار ارزشی شاهد حضور تمام مردم شهرستان و به ویژه جوانان هستیم.

وی ادامه داد: این سنت چند سالی است که آیین حضرت ابراهیم (ع) نام گرفته و هرکس با هر توان مالی در قربانی این روز و توزیع گوشت قربانی بین نیازمندان مشارکت می‌کند.

انتهای پیام/2464/ل20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول