اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مهدیشهر:

ساختن مسجد از مستحبات مؤکد است / کارکردهای مسجد تبیین شود

امام جمعه مهدیشهر ساختن مسجد را از مستحبات مؤکد دانست و گفت: مساجد مراکزی هستند که علاوه بر فعالیت عبادی، نقش‌ها و کارکردهای دیگری نیز را پذیرفته‌اند.

ساختن مسجد از مستحبات مؤکد است / کارکردهای مسجد تبیین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، حجت‏الاسلام محمد بارانی در حاشیه بازدید از نخستین مسجد مسکن مهر استان سمنان در مهدیشهر با بیان این‌که ساختن مسجد از مستحبات مؤکد است، گفت: درباره اهمیت بناى مسجد احادیث فراوانى از طرق اهل‌بیت (ع) رسیده که اهمیت فوق‏العاده این کار را نشان مى‏دهد.

وی با نقل حدیثی از پیامبر (ص) عنوان کرد: ایشان می‏فرمایند «کسی که چراغى در مسجدى برافروزد، فرشتگان و حاملان عرش الهى مادامی که نور آن چراغ در مسجد مى‏تابد، براى او استغفار مى‏کنند».

امام جمعه مهدیشهر تصریح کرد: آنچه امروز بیشترین اهمیت را دارد، عمران و آبادى معنوى مساجد است و باید بیش از آنچه به ساختن این مکان اهمیت مى‏دهیم به ساختن افرادى که اهل مسجد هستند، اهمیت داد.

حجت‌الاسلام بارانی گفت: مسجد باید کانون و مرکزى براى جوانان با ایمان شود نه این‌که تنها مرکز بازنشستگان و از کارافتادگان باشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مهدیشهر هم در این بازدید اظهار داشت: کار ساختمانی مسجدخاتم‏الانبیا (ص) مسکن مهر این شهرستان به اتمام رسیده و با تکلیف امام جمعه مقرر شده فرمانداری، دفتر امام جمعه، شهرداری، اداره تبلیغات اسلامی، اوقاف و سایر ادارات نسبت به تجهیز آن اقدام کنند.

حجت‏الاسلام غلامرضا زاهدی عنوان کرد: این مسجد با زیربنای 340 متر مربع شامل سالن زنانه و مردانه، سرویس بهداشتی، آبدارخانه و اتاق هیئت امنا توسط سازمان مسکن و شهرسازی و با پیمانکاری شرکت عقیق سازه‌گستر احداث شده است.

انتهای پیام/74004/م/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول